Friday, July 25, 2014

Miks mulle igasugu pildivõistlused ei meeldi


Mõnikord on mul tahtmine mõnest pildivõistlusest osa võtta, olgu teemaks siis ilus elutuba, suvehetk või kaunis varbaküüs. Mõnikord mulle lihtsalt tundub, et mul ongi ilus elutuba või kaunis varbaküüs. Ja mõnikord juhtub lausa nii, et mulle tundub, et mul on ilusast elutoast, suvehetkest või varbaküünest ka äge pilt, mille võiks konkursile saata. Mõnikord, kunagi varem, ma isegi saatsin mõne pildi mõnele sellisele võistlusele. Enam ma ei taha. Mulle ei meeldi enam need pildikonkursid. Miks? 

Sest võidab alati pilt, mis saab kõige rohkem laike. Kas see on ka kõige kaunim pilt. Kõige kaunimast elutoast, suvehetkest või varbaküünest. Nope! Kõige rohkem laike saab selle inimese, kellel on kòige rohkem sõpru, pilt. Kes seda rohkem sheerib ja rohkematel inimestel palub laikida. Ma mäletan kui mõni aeg tagasi oli mingi Martini võistlus, kus keegi Eesti tüdruk ka lausa vist finaalis oli. Facebook ja kogu muu internetimaailm kubises üleskutsetest: "Aita Eesti tüdrukul võita!" Mina mõtlesin, et miks. Ta ei olnud sugugi kõige kaunim sel konkursil. Oli kaunimaid, kes oleksid võinud võita. Ja võitsidki. Mu meelest on selline laikidepõhine võistlus ebaaus. Iga kord kui mõni selline võistlus on ja mõni tuttavam inimene pilte palub laikida, vaatan ma ka teised võistluse pildid läbi. Ja laigin neid pilte, mis mulle päriselt ka meeldivad. Ma võin selle tuttava pilti ka laikida, aga see pilt peab mulle ka meeldima. Niisama, vaid sellepärast, et mul on palutud pilti laikida, ma seda ei tee. Sest nii juhtubki, et "kauni suvehetke" konkursi, mille peaauhinnaks on romantiline reis Pariisi, võidavad kaks jorssi oma random pildiga. Neil on lihtsalt 7800 sõpra Facebookis. Siin on nende võidupilt: *


230 sõbraga koduperenaine, kes saatis konkursile sellise pildi, ei saa midagi. 


Selle pärast mulle need pildivõistlused ei meeldigi!

*võtsin internetist täiesti suvalised pildid. Et oma jutu pointi illustreerida. Need ei ole päriselt kusagil võistlusel olnud. Vähemalt minu teada.  Aga on ju nii juhtunud? Eriti kui ma "Reporterit" vaadanud olen, siis just nende võistluste võitjate pildid kipuvad suht suvalised olema. 



4 comments:

  1. Kui see nüüd nii on, siis on tõesti kahju, et võidupildiks sai ülemine. Aga eks seegi ole üks suvehetk, kuid arvan ka, et mitte eriti kaunis. Need laikidele üles ehitatud asjad võiks olemata olla või vähemalt...nojah, on, nagu on...

    ReplyDelete
  2. Õnneks tasakaalustab seda suurte sõprade ringkonna värki see, et väga paljud mõtlevad samamoodi nagu Sa. Noh, mina nt :)

    ReplyDelete
  3. Nii nõus sinuga. Õnneks on silma jäänud ka võistlusi, kus veel on žürii ja "laikide" eest saab publikuauhinna. Kahjuks on need võistlused vähemuses.

    ReplyDelete
  4. Olen sinuga nõus.
    Alati ole nii ainult pildivõistlustega, vaid ka muuga. Mingi aeg oli see sekretäride võistlus, kuidgi seal hinnati veidi ka praktilisi oskusi, siis lõpuks ikkagi n tavainimesed otsustasid oma häältega (laikidega) võitja. Võitis jällegi see, kellel oli facebookis rohkem sõpru. Ilus tüdruk oli, aga kas ka tõesti parim sekretär konkurssil - seda ei teagi.

    ReplyDelete