Friday, July 11, 2014

Väike Stockholmi second hand poodide giid



Juba ammu enam ei viitsi ma Rootsis käies joosta mööda ostukeskusi nii nagu vanasti. Et kohe kui H&M'i nägin, läksin peast ogaraks ära ja ostsin kokku kõike, mil "rea" silt küljes. Veidra kokkusattumusena  kummitab mul  hetkel peas Manki Maind´i  laulusõnad " päikse poole, kus ei ole poode, kus saaks rallitada ostukärudega iga päev..."
Ma ei saa sugugi mitte öelda, et ostlemine mind enam üldse ei huvita. Muidugi huvitab. Mis naine ma muidu oleks, eksju;) Ma lihtsalt olen avastanud Stockholmi ja selle lähiümbruskonna second hand/ vintage poed. Ja loppis'ed, mis toimuvad igal nädalavahetusel igas rohkem kui kolme inimesega külas. Sealt võib imeväikese raha eest leida tõelisi pärle.  Peab vaid olema viitsimist ja kannatust neid läbi kammida. 

                           
         /kohver, peegel, lillepott ja ajakirjad on kõik pärit ühelt selliselt küla loppis'elt. Hinnaks 200 SEK/

Üks minu lemmikpoode asub Stockholmist paarikümne kilomeetri kaugusel Tumba nimelises linnakeses. Ma aadressi küll peast ei tea, aga juba kaugelt on ühe maja seinal näha suur süda kirjaga "Hela människor". Sõitke selle maja suunas ja oletegi kohal.

             

Eelkätt õnnestub sealt leida mööblit, kangaid, nõusid, maale. Ühesõnaga sisustuskaupu. Siit on pärit Ussipesas elutoa laual olev heegeldatud linik (20SEK) ja suur mänguasjakorv (50SEK). Riiete ja jalanõudega on nii ja naa. Võib õnneks minna, aga võib ka juhtuda, et tulete tühjade kätega välja.  Mina seekord päris tühjade kätega ära ei tulnud. Aga hinnad on imeodavad. Mina üle 60SEK'i maksvat asja pole leidnud. Või siiski. Mu 10-osaline serviis maksis 250SEK'i. See valge, kuldsete äärtega.)

                    
/Mul seljas olev kleit + aluskleit, lilleline pluus, rannakott ja valge heegeldatud tekike - KOKKU 150SEK/

Stockholmis tasub sisse põigata Myrorna poodidest. Minu arvates on pood nagu meie Humana, aga hinnad on sada tuhat korda odavamad. Keskmine hind 100 SEK. 

                   

Poode on üle Rootsi. Aadressid leiate nende kodulehelt: http://myrorna.se/

Ja siis minu lemmikpood. Emmaus second hand ja vintage hipsterville'iks kutsutavas Södermalmi linnaosas. Mitte kaugel sadamast. Siin on ka mõned päris vahvad sisustuskaupade outlet'id. 
Emmaus second hand on veidike odavama klassi pood. Siit on raske ära tulla ilma midagi ostmata. Eriti palju ja superhindadega on selles poes lastekaupu. Lastekaupade hinnad 10 SEK'ist 200ni. Täiskasvanute riided umbes 60-200 SEK.

              

                                   

                                  
/Ida sai endale kaks teksakleiti. Chloe oma 180SEK. Polarn O Pyret 10SEK/

                                     
/Ujumisriided 70SEK/

                                  
                                                                 /valge pluus 60SEK/

Emmaus vintage on aga iga vintage ja disainerriideid austava ostleja paradiis. 340 SEK'i eest võite endale soetada Chloe kleidi, Armani seeliku, Hugo Bossi pluusi... You name it!  Hinnad jäävad mu meelest vahemikku 60-380 SEK'i.

                  

                                       

See imeline täpiline seelik, hinnaga 120SEK, tuleb müüki uuel nädalal, kui dekoratsioone vahetatakse. Vaevalt me siis uuesti viitsime siit läbi tulla. Tundes meid, peame me kiirustama, et mitte laevast maha jääda. 

                   
                                                  /vintage kleit 340SEK/

Norrtullvägeni second hand poest, kus müüakse samuti disainerrõivaid Gantist Stella McCartney'ni. Hinnad on krõbedamad kui Södermalmis, aga mitte oluliselt.
Ja noh kui satute elama mõnda väikesesse Rootsi külasse ja peaksite lapsega ringi jalutama, siis vvõib juhtuda, et teid peatavad sõbralikud naabrid, kes järgmisel hetkel teie linnupoja riietega üle ujutavad. Meiega igatahes juhtus nii. 

                                    

Terve Stockholm on muidugi veel teisigi imelisi vintage-poode täis. Kui soovite võin teid mõnda juhatada. 

6 comments:

  1. Mine pekki. Ja siis lähed Eestis Humanasse, kus H&M-i T-särk maksab 10 eurot ehk rohkem kui ta omal ajal H&M-is maksis. Ja mingi Primarki /vist? nässakas mantel maksis Humanas 50 euri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samast Emmaus poest ostis täna meil tuttav imeilusa ja vähekantud valge mantli 80SEK eest.

      Delete
  2. Kirbukates ostlemiseks läheb vaja õnne. Sul paistab olevat.
    Mina nii andekas pole, ei leia kunagi midagi.

    www.minajamuud.blogspot.fi

    ReplyDelete
  3. Metroo punase liiniga sõites Sätra peatusesse ning sealt ca 7 min jalutades leiab tõsiselt mõnusa ja samamoodi odava second hand poe. Enamik asjad 5-50 sek. Nõud, mööbel, riided, ehted-kõike leiab; )
    http://www.stadsmissionen.se/Secondhand/Nyhetsarkiv-Second-Hand/Stockholms-Stadsmission-oppnar-secondhandbutik-i-Satra/

    ReplyDelete
  4. Aitäh jagamast!
    Selle postituse peaks kohe kusagile salvestama :)

    A.

    ReplyDelete