Thursday, July 10, 2014

Tallinki reklaam valetab


Teate seda Tallinki reklaami, kus paarike käest kinni hoides naudib rahus ja vaikuses laevatekil  päikeseloojangut? Meri on peegelsile ja kajakad liuglevad laeva kõrval. Tundub justkui oleks õnn vaid ühe laevasõidu kaugusel. 

Ma ütlen teile see reklaam valetab! Esiteks ei ole kuidagi võimalik tekil niimoodi kahekesi vaikuses ja rahus istuda. Sellisel kellaajal kui päike loojub on dekk täis purupurjus suitsetajaid. Seda esiteks. Ja rahu ja vaikus on sellel laeval välistatud. Välistatud! Alles paar kuud tagasi pandi meid magama ööklubisse ja seekord ilmselt prügikonteinerisse või autoteki alla. Just siis kui ma olin magama jäänud kukutati kusagilt kolinal terve tonn klaastaarat ilmselt kohe meie kõrvalkajutisse, mis panebki mind arvama, et me magasime kusagil prügiosakonnas. Edasi hakkasid pihta sellised kolksud, et mul oli tunne nagu oleks me Titanicul ja rammime kaheksakümmend kaks korda järjest jäämäge. Ja siis "kriiksuv aiavärav". Monotoone ja metalne kriiks-krääks, kriiks-krääks. Ma mõtlen "hallooo, Estonia!" Tollel laeval te suutsite visiiri küljest ära kukutada, kas te olete kontrollinud, kas te sel laeval seekord olete selle paganama visiiri korrektselt sulgenud? Kriiks-krääks ja sõit vastu jäämägesid jätkub. 
Ma vaataks telekat, aga ka see on sel paganama laeval võimatu. Pikali olles ei ole võimalik näha mitte midagi muud peale subtiitrite ja tumedate kujude. Nii ma lamangi pimeduses ja kuulan, kuidas ilmselt lahtijäetud visiir kriiksub. Metalselt ja monotoonselt. Nii irriteerivalt kui veel vähegi võimalik. 
Ida magab mu kõrval kõige sügavamat und. Ta jäi magama kell üheksa ja ärkas kell kaks. See on viis tundi! Ma oleksin saanud viis tundi magada! Kui mind poleks prügikonteinerisse magama pandud. *

                                               

Ma ei mäleta, kuna ma viimati laevasõitu nautisin. Et mu kõrvalkajutis ei oleks olnud pidutsevaid puberteete, et ma ei maganud ööklubi või prügikonteineri kõrval.  Et ma oleks ka rahus ja vaikuses nautinud peegelsiledat merd ja päikeseloojangut. Ma ei mäleta sellist korda. Ma tahaks pühalikult vanduda, et ma ei sõida enam laevaga, aga ma tean, et see on vale. Aegajalt tuleb meil lihtsalt lollakas soov Norra autoga minna. Autod lennuki peale ei mahu. Aga jumala eest, ma ütlen teile, ärge sda Tallinki reklaami uskuge. See on vale! Kui tahate puhkust nautida, sõitke lennukiga!

*ma olen siiani arvanud, et kohutavad kajutid on minu ebaõnn, aga ma hakkan järjest rohkem uskuma, et Tallinki laevadel ongi vaid kohutavad kajutid.

15 comments:

  1. Täitsa naljakas juba, et Sulle koguaeg sellised kajutid satuvad. Ma pole küll mega palju nende laevadega sõitnud, ööbimisega sõidud mahuvad ühe käe sõrmedele ära, aga kajutid on alati selles mõttes normaalsed olnud, et öösel mingit kolistamist ei ole kuulnud, ei kõrvalt kajutitest ega ka koridorist. Mul on vedanud siis vist.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mina ei tea, millega MINA Tallinki nii välja olen vihastanud, et sajast tuhandest korrast, mis ma sõitnud olen, on vaid paar head kogemust. Kajuti mõttes.

      Delete
  2. Tallinki laevas saab väga mõnusalt magada. Selleks võiks esiteks võtta A+ klassi kajut (see laia voodiga) ja teiseks võimalusel juba hommikul käia ja teha check in ära (aga autoga ma ei tea kas saab, jalamehena igal juhul saab) ning tungivalt paluda kajutit 9ndale tekile. Samas seal 9ndal on B klassi kajutid ju ka. Igal juhul nii üleval ei ole ööklubi (been there, done that) ega prügilat. Teine soovitus, kui on väga hull, siis marsid sinna info lauda (lapsuke kätel võte on eriti mõjus) ja kurdad oma kurba saatust ja küsid kas saaks kajutit vahetada. Kui vähegi on neil vabu kajuteid, siis nad tulevad kenasti vastu. Meil on kahel korral kajutit vahetatud. Esimesel korral olime paigutatud diskosaali peale ja see oli õudne-õudne. Teisel korral oli meil tavaline kahekohaline kajut titevoodiga, aga titt arvas, et selles pisikeses laevareisivoodis võid sa ise magada ning kujutate ette, argliku küsimise peale vahetatigi meil kajut kenasti teise, laia voodiga kajuti vastu ja nii sain minagi magada. Kusjuures, ega eelmine kajut jäi meil ka n.ö alles, seal hoidsime siis vankrit. Seega mina kiidan Tallinki küll, eriti seda laevpealset personali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa, muidugi võib võtta mõne kallima hinnaklassi kajuti. Kui ma rasedana Rootsi sõitsin, siis käis see ka peast läbi, et oleks mugav või nii. Kui hinda nägin, sain aru, KUI rott ma tegelikult olen:( Nii ma siis peangi kannatama prügikonteineris või ööklubis magamist:(

      Delete
  3. Muahahahaa kui muhe lugemine :) Aitäh jagamast, ajas naerma!!! :D

    ReplyDelete
  4. Laevatekk, mitte dekk! See viga riivas kuidagi väga silma.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh! Ma ei tea isegi, miks ma nii kindel olin, et see "dekk" on:S

      Delete
  5. Aiaiaa. Reklaam valetab peaagu alati. Ei tohi lasta end ära petta ;)

    ReplyDelete
  6. Minuarust pole veel head laeva siin Eesti-Soome vahel. Ainult mingid nõmedad rauakolakad.

    Jah võib osta ma ei tea mis luksuskajuti. Aga mul on rahaga muudki teha.

    Eks me ka siis loksume nende paatidega edasi.

    ReplyDelete
  7. http://minajamuud.blogspot.fi/2014/06/minu-arvamus-laevafirmade-kohta.html

    Ma olen ka kirjutanud blogisse laevadest

    ReplyDelete
  8. Kui sa hääldad sõna 'monotoone' ühe n-iga ja 'monotoonne' kahe n-iga (nii nagu tegelikult on õige kirjutada), kas sa siis kuuled mingit vahet? Ma puhtalt keelehuvist küsin, sest huvitab, miks mõned inimesed selliseid sõnu valesti kirjutavad - et kas sa ei kuule, et on lõpus kaks n-i?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuulen ja üllatus-üllatus isegi tean seda, tean ka põhjust, kust need sellised vead mul tulevad:)

      Delete
  9. Kullake, KÕIK, eranditeta kõik reklaamid valetavad. nii lihtsalt on.

    ReplyDelete