Monday, October 19, 2015

Minu Norra nägu /Mitt Norge


Lugesin eile oma päevikust, mida ma olen Norra kohta kirja pannud 18 aastat tagasi ja mida ma olen kirja pannud üheksa aastat tagasi, kui nüüd veel lisada juurde minu praegune Norra, siis on minu Norra saja näoga. Nii erinevad mõtted ja tunded, nii erinevad asjad, millele ma pöörasin tähelepanu siis ja millele ma pööran tähelepanu nüüd.
Kõige suurem erinevus on selles, et kuigi Norra on kallis maa, on siin nii palju asju, mis pakuvad rõõmu peaaegu  tasuta. Pühapäevased väljasõidud, jalutuskäigud mägedes, kvikklunsj (=traditsiooniline Norra "matkašokolaad)) ja väike matpakke ning need sügisesed värvid. Norra loodus on sügisel võrratu.

Jeg leste i går hva jeg hadde skrevet om mitt Norge 18 år siden og hva jeg hadde skrevet 9 år siden. Når jeg tenker på anskitet til mitt Norge i dag, har Norge virkelig hundre ansikter. Eller har jeg forandret meg? Ting som jeg lar merke til og setter pris på nå var ikke viktig for meg da. 
Det er så mange ting man kan nyte nesten gratis - utflukter  i helgene, tur i skogen og fjellet. kvikklunsj og en liten matpakke og de fargene. Den norske fjellheimen er vakker!

Jeg håper en dag kommer boken min om Norge ut på norsk også.







Sel nädalavahetusel sõitsime me Lillehammerist vaid 15 edasi. Öyerisse. Lähiajal ootab meid veidike pikem autosõit, aga mis see neli tundi sõitu ikka on. Röros on seda väärt. Ja lisaks sellele on meid külla kutsunud selline vahva Rootsi hotell nagu Fjällnäs Est 1882, Rootsi vanim mägihotell, mis asub Rörosest vaid 50km kaugusel. Ma ei jõua ära oodata. Vähe sellest, et piltidelt näeb see hotell välja nagu killuke paradiisi keset puutumata metsikut loodust, on seal ka Mii Gullo Spa, mida mul külastada õnnestub.

Denne helgen kjørte vi bare 15 km fra Lillehammer til øyer, men snart skal vi ha en litt lengre biltur. Men hva er 4 timer å kjøre - Røros er absolutt verdt det! Og i tillegg skal vi besøke et nydelig svensk fjellhotel - Fjällnäs Est 1882. Gjett om jeg gleder meg! Det ser ut som et lite paradis midt i naturen og ikke minst gleder jeg meg til å besøke spa'en i hotellet. Whoop-whoop!




No comments:

Post a Comment