Thursday, February 5, 2015

Miks inimesed talvel massiliselt invaliidistuvad?


Ma olen keskmisest laisem mugavam inimene. Ilma väga mõjuva põhjuseta end liigselt ei liiguta ja jalgsi käia ei viitsi, enne kui midagi ise ära teen ootan tibake lootuses, et keegi selle minu eest ära teeb. Sest nii on mugavam. Küll aga olen ma täiesti terve inimene, mu mõistus, käed ja eelkätt jalad on täiesti kasutuskõlblikud.
Seepärast on mul kurb vaadata, kuidas Eestis on nii palju invaliide. Kõige rohkem torkavad nad silma talvel. Nad kogunevad ostukeskuste parklatesse. Üldjuhul sõidavad nad keskmisest silmatorkavama autoga.

Eile kui ma Selverisse läksin, oli mul raskusi poe eest parklasse keeramisega. Ei, parkla ei olnud autosi täis. Parkla oli pooltühi. Autosid oli täis poe ukseesine. Vähe sellest, et vähemalt kolmest autost olid moodustunud uued parkimiskohad võimalikult ukse ligidal juba seal, kus ammu on sõidutee, olid autod parkinud ka invaliidide kohtadele ja lausa ukse ette. See ei ole esimene kord. Selline situatsioon juhtub pea alati kui kasvõi kaks grammi lund maha sajab. Siis tundub, et pool Eesti rahvastikust on kaotanud oma liikumisvõime või lausa invaliidistunud, sest need lisasammud parklast poeukseni tunduvad paljude jaoks ületamatult rasked olema.

Nagu ma juba ütlesin, ma olen keskmisest mugavam inimene ja uskuge mind teinekord sõidaks ma hea meelega autoga otse poodi, sest kohe üldse ei viitsi välja ronida, aga...kui me kõik teeksime kogu aeg täpselt seda, mida me tahaksime, siis ei tuleks sellest ju midagi mõistlikku välja. Aru ma ei saa, miks talvel on nii kuradima raske end natukene liigutada. Kui tikk-kontsadel lumel käia ei oska, siis palun pange jalga talvesaapad, millega te kõndida oskate. Kui te arvate, et leiate tänu ilusale autole elukaaslase, siis jumala eest riputage oma pilt (auto taustal!) üles mõnda tutvumisportaali.

Ostukeskuse ukse ette parkimine on lihtsalt mage. Kaks lisasammu parklast ukseni ei ole siiani mind tapnud (mind, keskmisest mugavamat inimest!), see ei ole ausõna nii hirmus kui tundub. Proovige!


10 comments:

  1. Ka jaanipäeva aegu. Üldse pühade aegu vist. Õgimis-/jooma-/tarbimispühad invaliidistavad inimesi? Kord nägin, kuidas Keila selkus oli viimasest parkimiskohast ukseni välja kohti juurde tekitatud. Tase!

    ReplyDelete
  2. Eile umbes nii oligi. Keila Selver tundub olema invaliidide lemmikpood.

    ReplyDelete
  3. Kaubanduskeskuste parklad toovad välja asjade ja inimeste varjatud küljed. Autodel avalduvad seal näiteks magnetilised omadused. Omavahel saavad autod kõksti kokku just enamasti parklates. Mulle meeldib end nii parkida, et mõlemal pool autot oleks tühi parkimiskoht, sest siis saan rahulikult mööda teisi autosid hõõrumata tittesid autost välja ja autosse majandada. Ükskõik kui palju parklas ruumi on ja kui kaugele ma ennast uksest pargin, tagasi tulles on ikka keegi ennast just minu kõrvale parkima sättinud. Parematel päevadel kohe mõlemale poole ja ikka nii lähedale, et peeglid pea kokku puutuvad. See peab olema magnetism, mis pooltühjas parklas sunnib teise külje alla ronima. Võimalik, et keskuse metallist ukseraamid tõmbavad sama moodi autosid külge.

    ReplyDelete
  4. Käin ka ise Keila Selveris päris palju ja minu meelest ongi seal see tendents, millest kirjutad, enim levinud. Eriti hull on see tankla poolne osa, kus süüdimatult pargitakse nii nagu ise heaks arvavad. Või siis poe teisele poole tekitatakse parkimisega järjest lisaridu juurde kuni poe ukseni;)
    Keila parkla põhjal tundub mulle, et Keilasse on kogunenud kõik ebaintelligentsed inimesed kokku. Kurb.
    Ka Keila tervisekeskuse invakoht on pea alati kinni. Mitte siis invamärgistuse autu poolt. Lihtsalt keegi terve inimene arvab, et see koht seal ees on just talle loodud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jutuga jumala päri. Ja no kui suurte maasturitega härradel on vaja raha automaadist välja võtta ega siis pole vaja ju parklasse sõita, sobib ka lillepoe juures autotee. Eilne olukord, autosid oli juba päris pikk rivi ootamas aga härral ei paistnud kiiret olevat. Ja see olukord on korduv.

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Olin sunnitud päev enne jõule korra Kristiine keskusesse minema. Väljas ma isegi ei lootnud kohta leida, kuid nägin eemalt juba numbreid, et parkimismajas kohti on. Seal tõepoolest oli kohti, aga paraku ei mahtunud ma nendele oma keskmisest väiksema autoga ära, sest keskmisest suurema autoga härrased ja prouased olid ennast põiki või üldse üle kahe koha parkinud. Paari kohta oleks auto ehk äragi mahtunud, aga siis poleks mina tol hetkel oma keskmisest suurema kõhuga uksest välja saanud.

    ReplyDelete
  7. Ma ei tea kuidas Keilas, aga Järve selveris on osad sinised kohad mõeldud beebidega lapsevanematele.
    Aga kui seal parasjagu auto peal pargib, siis polegi näha vankri pilti ja ekslikult võib jääda mulje, et on pargitud invaliidi kohale.

    ReplyDelete
  8. See kõik on mõistetav, aga konkreetselt Keila Selveri juures tekitatakse lihtsalt uued parkimiskohad kohe ukse ette, sinna kust autod peaksid saama sõita. Ma ei oska kirjeldada paremini, selleks et aru saada KUI haige see on, tuleb seda näha:)

    ReplyDelete
  9. Eks kui juba maasturiga sõidad, ei pane ükski trahv ega ühegi lihtinimese kisa kulmugi kortsutama. Mugavus ennekõike, muu on poogen.
    Muidu invakohtadest veel nii palju, et invakohale võid parkida ka siis, kui sul on autos invaliidist reisija. Mu isa on invaliid (pime+muud haigused), seega koos reisides kasutavad ka mõnikord harva invakohti (kui need just maasturite hõivatud pole). Kui isal parasjagu oma valget keppi kaasas pole ja ema teda niisama käevangus poodi talutab, on nad ka saanud mürgiseid pilke, olgugi et parkimiskaart (mis tõendab, et autos on puudega inimene) kenasti esiklaasi all on. Invaliidsus väljendub mitmel moel ja enne süüdistamist tasub alati tähelepanelik olla, äkki parkijal on ikkagi õigus seal olla. Neid, kes aga põhjuseta neid kohti hõivavad ja üleüldse liiklusreeglitest kinni ei pea, põlgan.

    ReplyDelete