Monday, October 4, 2010

Kasteheina-Kesklinn


Mingil põhjusel veedan ma selle nädala Tartus. Siiani olen ma Tartusse suhtunud üsna vaenulikult, ma ei tea isegi, mis mind selle linna juures kõige rohkem häirinud on. Võib-olla on vanast ajast meeles, et kui ma veel noor olin ja siin koolis käisin, siis ei olnud Tartus suurt midagi teha. Normaalsed pubid, klubid, kohvikud, restoranid hakkasid tekkima alles siis kui mina juba ära kolisin. Võib-olla häirib mind kahepalgelisus ja võlts olek, mida ma Tartuga seostan. Mulle tundub, et eriti selles linnas on liiga palju kadedaid ja kibestunud inimesi. Võib-olla on asi hoopis milleski muus. Ma ei tea. Igatahes olen ma olnud pigem Tartu vastane. Mitte, et mulle meeldiks vaid "suurlinnad" nagu Tallinn ja seetõttu leian, et Tartu on mõttetu. Ei, seda mitte. Ma näiteks väga armastan Haapsalu külastada. Suvel. Sügisel. Talvel.
Täna tellisin ma endale Tartu ühistranspordiga liikumiseks päevapileti. Et saaksin Kasteheina peatusest nr 14 ja 15 bussiga linna sõita. Emme pakkus ka autot, aga ma loobusin. Üks põhjus oli kindlasti see, et ma kardan manuaalkastiga autosid. Aga hoopis suurem põhjus oli see, et ma TAHTSIN bussiga linna minna. Muul ajal ma seda teha ei viitsi. Nüüdki vaatasin netist buss nr 15 sõidugraafikut, et bussiga linna minna ja emme ja tillukese Delisaga seal kohtuda. Peale selle pean ma ju maksimaalselt kasutama 33krooni, mis ma päevapiletile kulutasin:)
Sõitsime vanaemaga linna. Töllerdasin vanaemaga turul kaasas, nosisin keset turgu lihapontsikut ja lihtsalt uudistasin. Edasi jalutasin mööda Emajõe äärt Raekoja platsi, et Truffes kohvi juua ja "salaplaani pidada". Sealt tormasin Wernerisse, et emme ja Delisaga kokku saada. Jälle kohvi juua. Plaan oli jõuda ka Skandinavistikasse, et arutada Ibseni-festivali, aga juba kutsus naabrinaine mind "kaltsuka-tuurile". Ma armastan Tartu kaltsukaid. Tänagi sain ma 50 krooni eest elutuppa originaal Gauguini;)
CasaDeLaIhastesse tagasi jõudes söötsin emme koera pasteediga ja jõin klaasi sellest veinist, mida avada ei tohtinud. Niikuinii olen ma selle eest JUBA peapesu saanud;)16:55 läheb jälle buss.
Mulle tundub üha enam, et Tartu on tegelikult täitsa tore linn. Ilus ja unine. Isegi ehk sõbralik? Vähemalt täna jättis Tartu endast mulle väga meeldiva mulje.
Vaatame, mida homne päev toob!

No comments:

Post a Comment