Friday, August 26, 2011

Minu Norra muutub järjest absurdsemaks

Hingan sügavalt sisse ja sügavalt välja, sügavalt sisse ja sügavalt välja. Ja võtan kokku telefonikõne Norra maksuametiga, mis tegeleb välismaiste asjadega. Pärast 10 tuhandet suunamist ja veidike ootamist (millega ma juba väga harjunud olen) sain ma lõpuks selgeks, et alguses on kõik lihtne.
1. registreerida ettevõtte
2. täita õige blankett õigete andmetega (seda viimast rõhutati eriti, sest vaid sellisel juhul vaadatakse taotlus läbi, muul juhul ilmselt visataksegi ilma mind teavitamata prügikasti)
3. oodata vastust - kus mulle vajalikud andmed saadetakse

Lihtne. Kuna ma lõpuks ometi olin kellegi telefoni otsa saanud, kes natukenegi tundus asja ise ka jagavat, ütlesin talle, et mul on tegelikult veel mitu küsimust. Tädi ohkas ja venitas vastuseks: "Okeeeei". Ja siis läks asi keeruliseks, tema jaoks. Minu jaoks läks muidugi kõik lihtsaks, sest mulle öeldi, et ma pean lihtsalt õige blanketi ära saatma ja ootama. Kuni õige blankett õigete andmetega esimesest õigest kohast on teise õigesse kohta edasi saadetud ja läbi vaadatud. Peaasi, et kõik minu poolt saadetu oleks õige ja notariaalselt kinnitatud. Ja ma ei pea muud tegema kui ootama!

Tädi tahtis toru ära panna. "oot-oot!" hüüatasin ma, "mul on veel üks küsimus, kas tohib?" Selle küsimusega rikkusin ma ilmselt tädi reedese päeva täielikult ära (õnneks on Norras teatavasti reede väga ühike tööpäev ja ta saab kodus üsna pea 25g konjakit teha!). Oma küsimuse lõpetanud, sain vastuseks tüüpvastuse, mida ma viimaste kuude jooksul olen päris palju kuulnud: "Seda ma ei tea, aga saada meile meil, siis me vaatame, kas leiame kellegi, kes vastust teab!" Okeeeei! (Nagu ikka usun ma, et meilile ootan ma vastust vähemalt kaks nädalat!)

Ma ei suuda ära imestada, et seadus ütleb Norras üht, reeglid teist, aga tegelik otsus tehakse alles õige blanketi läbivaatamisel. Milleks siis üldse nii palju erinevaid seadusi - kui sa oled välismaalane ja töötad välismaa ettevõttes, kui sa oled välismaalane ja töötad Norra ettevõttes, kui sa oled välismaalane ja töötad omaette, jne jne jne . Milleks nii palju erinevaid ameteid - register A ettevõtte registreerimiseks, register B töötaja registreerimiseks, register C tööloa tellimiseks, register D tööülesande registreerimiseks, register E, register F, register loaks üldse olemas olla/hingata/süüa/magada....
Piisaks ühest registrist - Õigete andmetega õige blanketi läbivaatamise ja kõikide edasiste ostuste langetamise register!
Ma ootan kohe huvi ja põnevusega, mis järgmisel nädalal koha peal sündima hakkab. Ma kardan, et tädi, kelle vastuvõtul ma juba kaks korda käinud olen ja sealjuures mõlemad korrad erineva vastuse saanud, paneb mind nähes punuma/saab närvivapustuse/laseb mind arreteerida ahistamissüüdistusega.

Seniks aga saadan ma ära õige blanketi ja jään ootama.
PS: Kui keegi tunneb kedagi, kes tunneb kedagi, kes teab, et Norra välismaiste ettevõtetega tegelevasse maksuametisse on uut töötajat vaja, siis I'm you're woman. Uskuge mind, ma olen rohkem (kordi) erinevaid Norra seadusi ja reegleid läbi lugenud kui seal praegu töötavad inimesed:D

No comments:

Post a Comment