Tuesday, June 21, 2016

Appi, ma olen nii kade, sest ta on ilusam kui mina!


Ühe ajuvaba draama raames tõid paljud kommentaatorid välja, et iga kriitika taga on kadedus ja et inimesel, kes on ema või emaks saamas, ei ole sobiv kasutada krõbedamaid väljendeid. Mind on need mõtted nüüd juba mitu päeva häirinud. Olgu, ma olen sama meelt, et väga tihti on s***ti ütlevate kommentaatorite taga inimesed, kes on kadedad ja kibestunud ning vajavad vaid põhjust, et end välja elada ja selleks sobib ükskõik, milline artikkel, blogipostitus. "T*ra, sa oled nii rõve ja paks", "Valus l**bu" ja muud sarnased solvangud ei ole adekvaatne kriitika ja peaks igal vähegi avaliku arvamusega kokku puutuval inimesel ühest kõrvast sisse ja teisest välja minema. 

Välimuse kommenteerimine on kahe otsaga asi - "appi kui kole!" hüüatame me kõik aeg-ajalt kui näeme mõnd ebaõnnestunud pilti endast või mõnest kuulsusest. Ka ilus inimene võib jääda pildil kole ja siis on see lihtsalt loomulik reaktsioon tollele pildile, millega ilmselt midagi halba me ei mõtle. 
Kui kollane meedia saab Kim Kardashianist elukoleda pildi, siis on ilmselge, et ta avaldab selle mõne mahlaka pealkirjaga, et inimesed seda "uudist" loeksid ja olgem ausad, me ju kõik klikime lahti mahlakate pealkirjadega artiklid ja pärast kirume end maapõhja, et ei saa kunagi tagasi sellele "meelelahutusele" kulutatud minutit. Samuti meeldib meile ju näha kuulsustest ka koledaid pilte, sest see näitab meile, et ka nemad on vaid inimesed, kes 24/7 ei ole imekaunid. 
Aga...on ka teine külg. Mõnikord me ütleme, et see või teine inimene meile (välimuselt) ei meeldi. Lihtsalt maitsed on erinevad ja kui nt blogija julgeb välja öelda, et üks või teine inimene ei meeldi, siis on tegu kohe kadedusega. Vat ei ole ikka küll. 
Mulle ei meeldi paljud inimesed, lihtsalt pole minu teetassikesed. Välimuse põhjal ei meeldi mulle Sandra Bullock, Leonardo Di Caprio, Zenja Fokin, Kati Toots, Triin Niitoja, Kim Kardashian ei meeldi mulle ka ja pekki no Kardo ja Bruno * ei meeldi mulle ka kui tahate draamat või intriigi. Ebasümpaatsed inimesed on mu jaoks näiteks  Taavi Rõivas, Edgar Savisaar, Donald Trumph, Marianne Mikko, Maire Aunaste, Inno Tähismaa, Ingrid Mitte-Enam-Tähismaa, Krista Lensin.** Ja ausalt ma ei oleks kunagi tulnud selle pealegi, et selle taga võiks olla kadedus.  

Ma ei meeldi ka ei välimuselt ega mulje põhjal paljudele inimestele. Midagi pole teha. Kõigile ei saagi meeldida. Ja ei peagi. Samas ei arva ma kuidagi, et need, kes mu välimust kritiseerivad peaksid mu peale kadedad olema. Sugugi mitte, paljus kriitikas on ka tõtt ja see kriitika, mis ülaltoodud  "sa oled nii rõve ja paks" -kategooriasse kuulub, ei ole oluline. 
Näiteks on mulle öeldud, et appi, sul on nii kõverad jalad. On tõesti. Kas nüüd "nii kõverad", aga kõverad. Aga mis ma siis tegema pean? Ma ei ole kunagi tulnud selle pealegi, et peaksin neid varjama. Ma ei saa neid muuta ja kui keegi arvab, et ma ise pole neid varem peeglist näinud, siis olen ikka. Ma lihtsalt ei hooli karvavõrdki sellest. Ma ei tea, miks inimesed selliseid asju muidugi üldse ütlevad, kuid ma olen kindel, et kadedus selle taga ei ole.
Ja kui ma nüüd ütlen, et antud (pastakast välja imetud) draama põhjal ei meeldi mulle Grete Klein, siis mulle tõesti ei meeldinud tema suhtumine ja väljaütlemised, kommentaarid. Et mitte meeldimise taga võiks olla kadedus (välimuse pärast?), sellist mõttevälgatust ei suuda ma isegi mõista. Kuidas see loogiline oleks? Olen kade, et ta on ilusam? Rohkem saavutanud või kaugemale jõunud? Erinevad inimesed, erinevate eludega, erinevate soovide ja saavutus(vajadus)tega.

Kogu selle looga ei taha ma öelda, et ma poleks kunagi kade. Olen ja kuidas veel. Ma olen kade paljude asjade peale. Näiteks tunnen ma tihti kadedust torkamas, kui keegi kirjutab sotsiaalmeedias, et "lapsed on vanaema juures, et saaksime mehega kahekesi olla/reisile/spaasse minna/magada". Ma olen selliseid asju lugedes tihti kadedusest ogaraks minemas. Samamoodi on kui keegi jagab pilte reisist Itaaliasse, Balile, Jaapanisse, Brasiiliasse, Uus-Meremaale. Itaaliasse tahan ma kogu aeg tagasi ja teised kolm on sellised kohad, kuhu ma lihtsalt tahan minna. Ja olen natuke kade. Egiptuse ja Türgi reisipildid mind samas kadedaks ei tee. Ma olen kade, et mul pole uut iPhone'i, uut arvutit, korralikku autot, ma olen kade, et ma ei ole saanud täita teatud plaane/soove. Ma olen kade, et mina "Minu Norrat" ei kirjuta, ma olen kade, et ma ei oska nii hästi sõnu seada kui mõned teised (nt A.Kivirähk). Ma olen isegi mõnikord kade kui mõni blogija kingituseks mõne vahva asja saab. Näiteks 100-eurose raamatupoe kinkekaardi või sada kilo pelmeene. Ma olen tavaline inimene ja kadedus on osake minust, kuid käsi majandusaastaaruandel võin ma vanduda, et kui mulle keegi ei meeldi, siis selle taga ei ole kadedus. 

No ja siis selle pika siseanalüüsi lõpetuseks jõuame me selleni, et tundub, et emad peavad end oma sõnavara ja käitumist kontrollima rohkem kui poliitikud ja teised avaliku elu tegelased, sest "appikene, selline käitumine ei sobi ju emale".  Ma ei ole kunagi aru saanud, miks üks või teine asi emaks saades enam ei sobi. "No aga see on labane/kohatu," vastatakse selle peale. Aga teate mis - mõni inimene ONGI labane, mõni inimene ongi (minu arvates) halva riietusstiiliga, mõni inimene ongi krõbedama sõnavaraga, miks see siis emaks saades muutuma peaks. 
Ma olen ema, aga võin blogi vahendusel kedagi p***e saata, sest ma olen emotsionaalne ja tihti enne ütlen ning siis mõtlen. Kas see minust nüüd halvema ema teeb, selles ma kahtlen. Halvema ema teevad minust hoopis teised asjad.***  Kas emadele ei olegi emotsioonid lubatud? Kas emaks saamine tähendab automaatselt seda, et me muutume paremateks inimesteks? Aga kui ma olengi üdini üdini paha inimene? 
Mina olen enda puhul tähendanud hoopis seda (kui närvilisus ja väsimus kõrvale jätta), et ma olen muutunud palju lapsemeelsemaks. Ma tunnen rõõmu asjadest, millest veel mõnda aega tagasi ma rõõmu tunda ei osanud. Aga ma ropendan jätkuvalt. Kuigi olen ema. 



*Ma pean ausalt tunnistama, et kunagi sõbrannaga "arvstasime" blogijate ja tuttavate kaasasid, nii palju kui neid piltidel näinud oleme. Ja samal ajal kui mu sõbranna leidis, et Kardo on pigem sex, leidsin mina, et pole absoluutselt minu teetassike. Minu teetassike võiks olla nt Ebapärlikarbi-Triinu mees. 
**Mulle meeldivad Anu Välba, Anu Saagim, Mirtel Pohla, Lenna Kuurma, Grete Lõbu, Anne Reemann, Tanel Padar,  Üllar Saaremäe, Ago Anderson, Tõnu Oja, Arnold Schwarzenegger (jp, ma tean ma tean, et see on veider), Sean Connory, Julia Roberts, Julianne Moore, Pierce Brosnan, Meryl Streep, kuninganna Elisabeth, kuninganna Sylvia, Jennifer Aniston
*** Ei, ma ei ütle, et on okei olla labane ja ropendada,  vulgaarsus ja labasus on kaks sellist asja, mida ma tegelikult absoluutselt ei kannata, aga ma ei saa šokki, kui keegi kellelegi halvasti ütleb või nabani ulatuva dekolteega ringi jookseb. 



25 comments:

  1. Ma arvan, et sa oled Kardo peale kade, et tal nii hea naine on, kes saab 100€ raamatupoe kinkekaarte :S

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jp, kui need 2+2 kokku panna, siis võib-olla tõesti on põhjus just selles (aga mitte selles, et ta on must 100korda noorem:D)

      Delete
  2. Kirjutan alla! :)

    See iga asja taga kadeduse nägemine on ikka naljakas küll. Veel naljakam on see, et kommenteerijad, kes lendavad peale selle kadeduse jutuga, on oma sõnastuses samuti kriitilised ja solvavad, et võiksid siis juba endal ka kadeduse diagnoosida. Üldse on need iidolite kaitseks välja astuvad fännid mõnikord nii tobedad, et teevad häbi iseendale ja kaudselt ka oma iidolile. Ja ei, ma pole kade, et mul selliseid fänne ei ole. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lõpeta ära Liivi, tunnista, et sa oled lihtsalt kade.

      Delete
    2. Tead ju küll, et teise silmas pindu on kergem näha kui enda silmas palki ja nii nende kommentaatoritega tihti ongi:)
      No ja selles olen ma sinuga täiesti nõus, et fännid kipuvad nii tobedad olema, et piinlik on lugeda, kui kaugele inimesed viitsivad minna

      Delete
    3. Tunnistan oma kadedust siis, kui sina ka tunnistad, et kadestad ühe tuntud inimese uut rinnapartiid ja kulme!

      Delete
    4. Jah, mina ootan ka seda ülestunnistust. Ava end lõpuks ometi!

      Delete
  3. Aa ja ma emana vahel ropendan küll ja võin p*rse ka saata. Lihtsalt mitte oma lapse ees :)

    ReplyDelete
  4. oot ma pean ikka ka kohe nyyd kirjutama:) Selle emakssaades-paremaks-muutumise kohta - ma usun, et need ütlejad ei pea silmas seda, et emana naine muutub, vaid et ema peaks olem siiski yks esimesi eeskujusid lapsele ja sellpärast ehk end kontrollima ropendamise jms asjus. Aga teine asi, mida tahtsin öelda: tunnistan, et ma ei ole kunagi niipidi môelnud blogijate meeste pilte nähes (vôi ka muidu mehi vaadates:)), et kas ta minu teetassike on vôi mitte (teagi nyyd, on see oma suhtega rahuolu vöi vanadus vöi mis), aga kui nyyd su jutust inspireerituna môttesse jäin, siis on kyll kahjuks olnud nii, et praegu hetkel meeldetulevate meespoolte peale on mu reaktsioon alati olnud "uhh (väike külmavärin)". Ehk siis tôesti absoluutselt mitte minu teetassike. Maitse üle ei vaielda. Üks erand tuli ainult pähe - sinu mees, Eveliis:D Täitsa nagu peab:) Kusjuures, lisan kohe juurde, et nâiteks Ebapärlikarbi mehe pildi peale tekkis mul veel eriti vôeh efekt. Saa siis aru neist naiste maitsetest eks:D Töesti ei tasu vaielda, môttetu:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jp, sellega ma olen igati nõus, et ema on lapsele esimene eeskuju, aga noh ma usun, et enamus ropendavaid emasid, seda ei tee lapse kuuldes.
      Aga see blogijate meespoolte kommenteerimine tuli meil ka kuidagi täiesti lampi, sellise süütu meelelahutusena. Ja maitsed ON ikka väga erinevad - näed sulle Marek meeldib (ma loodan, et ta ei loe seda, sest pole vaja et nina püsti tõuseb), Mariann ütles, et kohe tuleb oma hallipäine vanaisa meelde:D

      Delete
  5. Hahaha, ma olen Viikingiga ka blogijate meestest rääkinud :D Kardol pole häda midagi, on palju hullemaid ��
    Ebapärlikarbi mehemaitset kiidan minagi! ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jumal tänatud, et ma ainus pole, kes sel teemal rääkinud on:D Mõtlesin siin, et kui Kai hakkab blogijaid kirjeldama, siis ma peaks ehk tegema "mulle mitte meeldivad blogijate mehed" - topi, aga avastasin siis, et peale Ebapärlikarbi ja enda mehe mulle ei meeldigi keegi:D Tõsi, kui nüüd mõtlema hakkan, siis paljude meeste pilte ma pole näinudki, või noh pole meeles igatahes

      Delete
    2. Ma olen kindel, et neid on teisigi. Ma vist kellegagi spetsiaalselt mittemeeldivaid pole arutanud, aga meeldivaid küll. Mulle meeldib näiteks ainult Madikeni oma. Kõik teised jätavad külmaks :D

      Delete
    3. Ma mõnikord mõtlen, et miks inimesed siia blogisse nii nõmedate otsingusõnadega satuvad. Nüüd sinu kommentaari peale panin otsingusse "madiken blogi mees" ja jõudsin peale mõningat guugeldamist siia - https://www.instagram.com/p/BGCUjDaTWPx/?taken-by=mmmadiken. Kui see on õige Madiken + mees, siis minu teetassikesse mahtus üks mees veel:)
      Uhh, igatahes ma loodan, et keegi ei solvu siin nende teetassikeste ja kommenteerimiste peale, sest see tõepoolest pole kuidagi halvaga mõeldud või nohh üldse ka mitte nii, et ma nüüd sõbrannadega muud ei teegi kui paigutan võõraid mehi "teetassi":D

      Delete
    4. Eh, ma küll solvumiseks põhjust ei näe. Ei peagi muretsema, et keegi mu Brunokesele silma peale paneks :D Ja eks tulebki lihtsalt osata huumoriga võtta ja samal ajal teadvustada, et maitsed on meeletult erinevad :)

      Delete
    5. Hahaaa, eksju:D (aga ma siiski oleksin ettevaatlik, sest mulle on su blogi kommentaaridest jäänud küll mulje, et paljudele Bruno isa ja mehena meeldib;)
      Mul on üks sõbranna, kes ütles, et koju ei tohi endale võtta paabulindu, vaid selline keskmise välimusega kukk, siis on kindel, et ei lenda minema. Päris andekas väljend.

      Delete
    6. Hahh, mis teemad! Ma ei solvuks, kui keegi leiab, et minu abikaasa ei ole tema tassike teed, sest välimuselt polnud Härra minu tassike teed samuti. :D Aga kõik see, mis jääb kesta sisse, on algusest peale olnud vägagi minu teetass. :)

      Delete
    7. Tuleb tunnistada, et teema läks päris meelelahutuslikuks ära eksju

      Delete
  6. Minu meelest järgmine "blogijate challenge" ehk väljakutse võikski olla näiteks MEESTEVAHETUS nädalaks vòi vähemalt nädalavahetuseks :D oi, kuidas saaks alles teemasid kirjutatud :D
    No nii, kes on käpp?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi, see oleks liiga julm:D Samas nalja ju saaks ja julgemad blogijad võiks selle ju täitsa teoks teha reality'na

      Delete
  7. Te ainult oodake kui Hundi ulg esmakordselt oma foto avaldab! Või äkki siiski mitte ennast eksponeerida? Kurat neid kadedaid teab ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nüüd pole muud kui foto väljanäituseks ikka välja panna, muidu pole enam aus, kui uudishimu on tekitatud.
      PS: Ma siis avaldan ka ühe piinlikku seiga, et kui kunagi lugema hakkasin Hundi blogi, olin kindel, et kirjutaja on naisterahvas

      Delete
    2. Mina olin jällegi kindel, et kirjutab mees, kui lugesin Murca blogi. Päris pikalt kohe:) Ei teagi miks.

      Delete
  8. Vaesed mehed, kõik luksuvad praegu :D
    A meestega on see värk, et välimus pole kindlasti teema. Pealtnäha väga mehelik ja seksikas mees võib seestpoolt ikka väga koleda iseloomuga olla. Absoluutselt kohe on see seksikus täielik null. Ja pealtnäha tavaline, isegi mitte see n-ö enda maitse välimuselt, teinekord suisa kole, on nii laheda iseloomuga, intelligentne ja järsku avastan, omg, ta on niiiii seksikas! Aga kõiiiige jubedam, mis saab olla, on vingats või hellik mees. Eks kõigil ole omad kiiksud ja asjad, aga kes ikka täielik häda koguaeg - vot seda ma ei saa taluda :P

    Ja kui täpsemalt meestest rääkida, siis on üks blogija Lilli ja tema mees on minu arust kõige etem! Aga maitsed ongi erinevad :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jah, selles olen ma sinuga küll ühte meelt, et väline ilu on teinekord ikka väga ebaoluline kui sisu on kole ja vastupidi. Mul on üks tuttav, kelle mees oli mu jaoks nii kummalise välimusega (nahkvest ja vuntsid), et ma kohe esimene kord ehmatasin, et appi mis õudne mees. Nüüd tunnen seda meest lähemalt ja nahkvest ja vuntsid teevad ta hoopis cool'iks ja kuna ta on kihvti huumorisoonega ja üdini hea inimene, siis ka tema välimus on muutunud pigem vaata et seksikaks. Täpselt nii nagu sa kirjeldasid.

      Nüüd pean minema guugeldama "Lilli ja tema mees":D

      Delete