Mulle on alati meeldinud Acne Studios nime kandev rõivabränd. Acne tähendab Ambition to Create Novel Expressions, mille ma kohmakalt tõlgin „ambitsiooniks luua uudne väljendusviis”. Ja selline see bränd tõesti on. Te teate ju neid paksu kontsa ja lukuga pahkluudeni ulatuvaid saapaid? Acne versioon, Pistol boots, on just see, mis sellise saapatüübi populaarseks tegi. Aga mitte kõigest sellest ei tahtnud ma seekord rääkida. Ma tahtsin rääkida Acne Studios 2015 aasta sügiskampaaniast, kus esimodelliks on 11-aastane poiss, kes kannab naisteriideid.
Mul tekkis nii palju erinevaid tundeid, kui ma seda kampaaniat esimest korda nägin. Siinkohal peab muidugi ütlema, et kampaania ju selles mõttes mõjus, et see jäi kohe silma ning ma hakkasin uue kollektsiooniga tutvuma, ei saanud seda peast ja mõtlesin sellele kampaaniale veel mitu päeva hiljem. Nüüd tegelikult juba nädal on see mu peas mõlkunud. Ometigi ei ole see selline kampaania, mis oleks jäänud mu pähe kummitama heas mõttes, vaid see häirib mind.
Mind häirib, et 11-aastane poiss näitab täiskasvanud naistele ette, mis sel sügisel moes on. Jätame siinkohal ka kõrvale veidike sügavama küsimuse, et miks naistele üldse (liiga) tihti on vaja eeskuju, kelle järgi riietuda. Aga 11- aastane poiss?
Ma lugesin kusagil kommentaare, kus üks Acne Studio töötaja kampaaniat kaitses, öeldes, et need, kes näevad kampaanias vaid kehale või vanusele keskendumist, ei ole kampaania mõttele pihta saanud. Tegu on kunstiga, kus mängitakse mõttega androgüünsusest. Mina jälle mõtlen, et kui kunsti peab seletama, kas see siis ikka on kunst? Kus läheb kunsti piir? Mulle tundub, et liiga tihti nimetatakse midagi arusaamatut kunstiks. Nii lihtne on kõike püüda kunsti nime all müüa.
Minu jaoks ei muutu millegi kunstiks nimetamine automaatselt maitsekaks ega ka õigustatuks. Mulle meeldib mood, ma jälgin suurima huviga moereportaaže, ma hindan väga moodsat kunsti ja „kastist väljaspool” mõtlemist, kuid selle kampaania jaoks olen ma kas liiga pirtsakas või vana. Ei tundu kuidagi õige ja jääb mind häirima.
Mida teie arvate?
Tervet lugu loe Pere ja Kodu lastemoeblogist SIIT
.
Aga ma näen hoopis last, kes mängib täiskasvanu riietega. 11aastane on täitsa laps ja tal on lapse mängud veel sees.
ReplyDeletePere ja Kodu blogis, kus artikkel pikema versioonina üleval, panin ka selle mõtte kirja, et laps on ema riidekapis käinud, kuid siin ma jään ka arvamusele, et üks asi on kodus nalja teha, teine asi sellest moe-eeskuju teha
DeleteMina ei saa üldse aru, millele sa reageerid. Skandinaavias on väga tavaline, et lapsed võivad mängida riiete ja kostüümidega ja sõltumata soost end nende kaudu väljendada. Poisid võivad soovi korral kanda printsessikleite jne. Minu meelest ei ole selles kampaanias midagi ebatervet või ebaeetilist ja olen eelmise kommenteerijaga nõus. Also: Acne on maailma kõige ägedam bränd. Mõtlen juba aastaid, et kui mõni mu organ sama palju väärt oleks, nagu üks Acne nahktagi, ei kõhkleks ma hetkegi ja müüks näiteks neeru või kopsu mustal turul maha. :D
ReplyDeleteNagu ma ka pikemas artiklis kirjutasin, siis minu meelest võivad lapsed end väljendada nii nagu nad soovivad, ei ole ma kunagi mõistnud, miks peab üks kandma roosat ja teine sinist, miks ei tohi poiss käia kokandustunnis või tüdruk tegeleda puidutööga. See kõik on okei.
DeleteVõib olla ma reageerin ma seetõttu, et ma siis olen teisest kultuuriruumist ega mõista siiski Skandinaavia kunsti nii hästi nagu ma arvasin. Minu jaoks kaob kampaania mõte ära, ma ei saa aru, mida sellega tahetakse öelda. Ma jään mõtlema, miks on poiss naisteriietes ja fookus riietelt kaob ära.
Samas ei muuda see kampaania minu arvamust Acnest - ma jään samuti arvamusele, et see on üks paganama äge bränd ja ma luhvtitaks suurima hea meelega selles poes sajalisi. Norras olen ma mitmelt poolt kuulnud, et tänu sellele kampaaniale tahetakse Acnet boikoteerida, sest siin ollakse lapsmodellide kasutamise suhtes eriliselt kriitilised. Boikoteerimine on mu meelest muidugi natuke radikaalne samm, kuid jah, minule jääb seekord kampaania arusaamatuks, ega muutu maitsekaks ja ägedaks, vaid põhjusel, et tegu on kunstiga, et fotod on head ja et Acne on muidu superšeff.
Boikoteerimine oleks õigustatud juhul, kui a) lapse õigusi oleks rikutud (teda lapsorjana kasutatud vms. mis on üsna vähetõenäoline) või b) kui kampaanias oleks midagi seksuaalset. Ma tunnen ennast nüüd veidi nagu mingi imeliku perverdina, et see kampaania mulle meeldib ja et see Acne olemust räigelt hästi edasi annab...
DeleteNo kindlasti ei pea sa end perverdina tundma, lihtsalt maitsed on erinevad:)
DeleteMa loodan ka, aga korraks hakkas küll tunduma, et vb mu eetiline kompass tuleks ümber kalibreerida :D
DeleteHead päeva,
ReplyDeleteKas soovite müüa oma neeru? Kas sa otsivad võimalust müüa oma neeru raha tõttu rahalist laostumist ning sul ei tea, mida teha, siis võtke meiega ühendust juba täna ja me pakume teile hea summa eest oma neeru. Minu nimi on Dr Santosh Vadakayil oled frenoloog in Dave Gray haiglasse. Meie haiglas on spetsialiseerunud Neer Kirurgia ja tegeleme ka ostmine ja siirdamise neerud koos elamist vastava doonori. Asume India, Türgi, Singapur, USA, Malaisia. Kui olete huvitatud müüa või osta neeru? S palun don? T kartke meiega ühendust võtta e-posti teel. davegray@davegrayhospital.com või külastage meie blogi
http://davegrayhospitalkidneydn.blogspot.in/ WHATSAAP: 8050773651
Management.