Monday, August 23, 2010

"All right, let's not panic. I'll make the money by selling one of my livers. I can get by with one"


Eelmisel neljapäeval kuulsin ma pealt kahte jutuajamist, mis mind hämmastama panid. Esimene neist lõppes sellega, et üksteisele sooviti "head vabariigi aastapäeva!" - noh, põhimõtteliselt ei olnud see ju vale, aga ikkagi pani see mind imestama. Teine neist oli aga hoopis hullem, sest üks vestluse osapooltest ei teadnud, miks 20. august "punane päev" on - "mis püha meil siis on?" küsis ta teiselt. Mida....
Järgmiseks sattusin ma kokku inimestega, kel polnud õrna aimugi, mis asi "Pisuhänd" või "Kuulsuse narrid" olla võiks. Tahtsin küsida, et kas te koolis olete käinud?
Edasi sai mulle selgeks, et kõigi jaoks ei olegi elementaarne teada filmiklassikat - teate ise, Noor pensionär, Mehed ei nuta, Siin me oleme... See poleks minu jaoks ehk nii ehmatav olnud, kui tegu poleks olnud minuga samas vanuses inimestega. Kus te üles kasvasite, tahtsin ma küsida. "Ei tea, kas neid filme saaks kusagilt osta ka või?" küsiti mult. Nojah...
Lisaks sellele tean ma ka inimest, kes mulle uhkusega tunnistas, et tema "Kevadet" ja "Suve" näinud pole, sest tema arvates on eesti filmid nii depressiivsed. "Ma ei suuda kunagi meelde jätta kumb on Toots ja kumb on Kiir" ütles ta. Okei...
Siis kohtusin ma inimesega, kes Nevski katedraalist polnud kuulnud ja küsis, et mis kirik see kuplitega on. "Kaarli kirik või?" Aaaarrrggghhh...
Ma ei saa aru, kust need inimesed pärit on? Kus nad elavad? Olgu, mulle ei tulnud ka eile meelde, mis aastal Jüriöö ülestõus oli - see oli siis, kui tahtsin Janeki ees eputada, et mingil põhjusel tean ma, kuna toimus esimene laulupidu, kuna rajati Tartu Ülikool, kuna oli Põhjasõda, kuna oli Jüriöö ülestõus... - aga ma ei pakuks, et Jüriöö ülestõus oli "kunagi 1700" nagu ma ka ühe tuttava tuttava tuttava suust kuulnud olen.
Üht-teist võiks ju koolist siiski külge jääda. Elust võiks ju teada natuke rohkem kui "Power Hit Radio" playlist'i ja järgmise vahupeo toimumist. Või peaks "Reporter" näitama ka veidike teisi uudiseid kui 10cm pikkune miniseelik? Või äkki olen ma ise siiski rumal? Võib-olla ei olegi enam rohkem vaja kui sul on 10cm pikkune seelik või sul õnnestub mõnele kontserdile salaja aia alt sisse pugeda, "Viru Valge" kotis kaasas? Sest kellega sa ikka räägid Eesti taasiseseisvumisest, "Pisuhännast" või Jüriöö ülestõusust? Piisab kui saad sõbralt küsida, et "Kuule, Tallinnas mingit pidu ka on vä? Ma lendaks kohale!" Milleks raisata aega enda harimisele, silmaringi laiendamisele? Mis kasu sellest on?
Vaadake mind...ma võin küll teada, kuna toimus esimene laulupidu ja miks 20. august "punane päev" on, aga ikka olen töötu:D

2 comments:

  1. Oot, aga misasja sina siis 20. augustil sooviks?

    ReplyDelete
  2. tegelikult eelnes sellele soovile pikk arutelu, et oli aru saada, et need kaks noort meest pidasid silmas 24.veebruari, mitte 20.augustit. Oma laiskusest ei viitsinud seda kirja siia panna ja seepärast jäigi arusaamatuks, miks nende "head vabariigi aastapäeva" mind mõtlema pani. nibin-nabin oleks nad üksteisele ka "head võidupüha" soovinud, kuid leidsid siiski, et see vist oli ikkagi ära juba:)

    ReplyDelete