Monday, October 5, 2009

Okkaline saab olema tee Pühade Tõdede juurde


Täna hommikul said 5 inimest meie Suures ja Tähtsas Ettevõttes ainulaadse võimaluse liituda Töötutega. Kuigi suuremeelselt alles hiljuti lubati, et koondamised on selleks ajaks möödas.
Seekord tehti seda siiski väheke viisakamalt – lausa näost näkku anti teada, et pole vaja rohkem tööle tulemisega vaeva näha. Viimane kord pandi ju seina peale nimekiri, läksid siis vaatasid, kas oled In või Out. Päris hea, kas pole? Tuled tööle ja leiad end Nimekirjast. Mina oleksin julgenud soovitada personaalsemat lähenemist - post –it teatega „By the way, you’re fired!“ oleks võinud hommikul klaviatuuri peal ootmas olla. Nagu komm padjal! Või käterätikust vormitud luik.

Pärast seda võeti ette müügiosakond. „Vaadake peeglisse, teie pärast olime me sunnitud need viis inimest ära saatma. Teie ei suuda piisavalt müüa!“ Ma vaatasin peeglisse, süütunnet ma ei leidnud, küll aga ühe vistriku ja vastikustunde Tähtsate Inimeste vastu.
„Kui te tööga hakkama ei saa, siis minge laske endale kuul pähe nurga taga!“ järgnes uus soovitus. Mis ma ikka oskan öelda. Igaks juhuks panen pastaka sooja, et kui on vaja autogrammi anda. Uus Ülemus, kes minu ja minu kolleegi tooli kangutab, lubab juba eelmisest kolmapäevast saati minuga vestelda….minu tulevikust. Tänaseks pole ta ikka veel „aega leidnud“, väldib meid nagu meil oleks mingi ohtlik viirus, millega teda nakatada võiksime.
Nii ma siis ootan Suurt Vestlust ja mõtlen, et milline see nägemus tulevikust võiks olla?
Roosiline?
Okkaline?
Okasroosiline?

II

2 tuleviku said lõunaks veel selgeks. Suur ja Tähtis Ülemus kutsus meid lõpuks vaibale, Tähtsale Jutule. Pikk jutt lühikeseks teha, siis minu tulevik on esialgu okkaline - mu peale "halastati" ja ma võin edasi tööle tulla. Mõnda aega vähemalt! No jah, peksukotti on ju ka vaja, mina sobin selleks ideaalselt, hakka siis veel mõnda uut ahvi selle pärast banaanidega treenima.
Minu kolleegi tulevik sai aga okasroosiliseks - tema ei pea enam end tööle tulemisega vaevama. Töötulemused on head, kõik kiidavad, aga palka tahab sunnik liiga palju ja hetkel no ei ole midagi sobivat pakkuda! Ei tasu isiklikult võtta seda otsust, lihtsalt noh....
Aga tema sai vähemalt autogrammi anda.
Mina sain lihtsalt teada, et ...
A, ma ei saanudki midagi teada!

No comments:

Post a Comment