Wednesday, October 14, 2009

Mõttes kaduma läinud...



Ma hakkan ikka vaikselt aru ka saama, et Mutrikese töö ongi see, mis minu ajumahuga inimestele sobiv on. Või ei ole? Või ikka on? On? Ei ole?
Ma ei saa viimasel ajal mitte millestki aru ja kõik asjad ajavad mind segadusse. Seega, mida ma üldse tahangi. Ma ei virise, vaid olen hoopis mõttes kaduma läinud...

1) Valimistemöllus võtab osa ka üks mu tuttav, või pigem inimene, keda ma tean. Ma olen näinud ta cv-d, see on piinlik. Olgu, töö ei riku tegijat ja alati ei ole haridus kõige tähtsam, kolm klassi külakooli võib teinekord olla parem kui doktorikraad Mainekast Ülikoolist. Aga haritus on mu meelest oluline! Ma ei mõista, et kandideerivad inimesed, kes päevapoliitilistel teemadel ei oskaks midagi kaasa rääkida, kes Tammsaare kohta ilmselt küsiks, et "ah, see näitleja vä, elus ikka veel jah?", kelle elu keerleb kunstküünte ja dieetide ümber. Väikene koht, välimuselt kena tüdruk (vist), lühikene seelik - võin uskuda, et ta osutub valituks. Ja vaikselt satubki ta poliitikasse. Lõpuks hakkab "pärispoliitikuna" küttepuid jagama või küttearvetest poolt kinni maksma. Kes siis veel, tema ju armastab oma koduküla....

2) Teine mu tuttav, või pigem inimene, keda ma tean, juba on otsapidi poliitikas. Suht okeil ametikohal (vist). Jätame selle vahele, kuidas ta sinna sai - peaasi, et inimene ise on oma õnne leidnud. Mind teeb sõnatuks hoopis üks teine fakt selle inimese juures. Ma tunnen ta iseloomu ja tean ka olemust suht hästi, aga olgu, äkki ta oskab oma töö-ja eraelu väga hästi lahus hoida...kuid kui avalikes poppides suhtlusportaalidest võib tema konto alt leida "naljakaid" pilte, mis mul näiteks südame ilma liialdamata pahaks ajasid, siis ma hakkasin mõtlema, et kas teatud ametikohtadega ei peaks kaasnema mingi teatud tase? Kas ei oleks vajalik vähemalt püüda jätta muljet ontlikusest ja sobivusest? Või ongi kanep ja suhuvõtmine nii naljakas.

3) Selliseid inimesi tean ma kahjuks veelgi - õnneks ei saa ma neid oma sõpradeks ega päris tuttavateks pidada, lihtsalt tean:) Kuid, kui nendel ajumahtu ei ole, kas siis selle valemi järgi ei peaks ka Mutrike küttepuid jagama või oma koduküla armastama. Miks Mutrike müüb teliku lukustussilindri tihendeid? Aga kui Mutrike on liiga tark küttepuude jagamiseks, miks siis Mutrike müüb teliku lukustussilindri tihendeid?
Miks Mutrike midagi ära ei tee...ema ju ohkas ka, et "ohh, mul olid sulle nii suured plaanid ja vaata, kus sa nüüd oled...."

No comments:

Post a Comment