Monday, December 15, 2014

Mõnikord ma söön oma sõnu ehk Ida jalanõudest ja Stonz papukate test



Mäletate, ma alles mingi aeg tagasi lubasin, et mina küll Ida jalanõude peale üüratuid summasid kulutama ei hakka. Noh ja siis jõudis kätte aeg, mil preili hakkas kõndima ning ma pidin oma sõnu sööma hakkama. Jalanøud osutusid olulisemaks kui ma oleks osanud arvata. Iga jalanõu ei sobinud sugugi. Kingade ja tennistega on läinud lihtsamini, kuid saabaste peale olen ma kulutanud väikese varanduse ning jõudnud järeldusele, et H&M ei tohiks üldse lastejalanõusid teha, et Nexti mitte kõige odavamad saapad on lihtsalt ilusad, aga mitte kasutamissõbralikud. Ma soetasin Idale ühed armsad Chiccod, need on ilusad ja toimivad, kuna need aga maksid 49 eurot, siis on mul valus vaadata kui Ida nendega porilompi astub. Lisaks sellele, et need otseloomulikult ei olegi porilombis paterdamiseks mõeldud, pigem on tegu ikka selliste linnajalanõudega. Lasteaeda kombeka juurde oli midagi muud vaja, midagi praktilist ja mugavat. Aga mida? Mul puuduvad kogemused. Ja igat esimest ettejuhtuvat saabast ma ka ostma enam minna ei taha.

Ühel hetkel jäi mulle Facebook'is silma reklaam, et Beebicenter otsib Stonz papukate testijaid. Jalanõud tundusid huvitavad ja nii ma neile kirjutasingi, et mina testiks neid hea meelega Ida jalas. Ma saan aru, et mujal maailmas on Stonz papukad juba vana uudis, aga Eestis üsna uudne toode. Tegu on selliste saapalaadsete jalanõudega:

                    


Reklaam lubab järgmist: 
• Olgu sügis, talv või kevad - sobib igaks aastaajaks. Tuleb lihtsalt valida mitut kihti kasutad
• Vee-ja tuulekindel kaetud nailon väline kiht ning fliisist sisemine kiht
• Lai jalaava ja kaks reguleerijat, mis tagavad Bootie sobivuse ning jalas püsivuse
• Pehmed, mittemäärivad tallad, mis on soovituslikud arenevale jalale
• Pesumasinas pestav ja kuivatatav, kui teete seda pahupidi pööratuna ning õrna programmiga
• Kanada Pediaatrite Ühenduse poolt soovitatud.
• NB! Sherpa-Fliis sisud on võimalik eraldi juurde osta.
Maailma üks originaalsemaid ja praktilisemaid lastejalatseid, mis sobivad igasuguse ilmaga ning riietusega.
Soojad, kuivad ning mugavad
• Veekindel nailonist väline kiht ja fliisist sisemine kiht ning kummist tallad
• Sherpa-fliis sisud saab sisestada lisakihina külmemate ilmade puhul
• Uskumatult kerge kaaluga
Mitmekülgsed
• Paindlik kujundus ning reguleeritavus võimaldavad pikemaaegset kasutamist kui laps kasvab
• Lisage või eemaldage kihte olenevalt ilmast
Lihtne jalga panna ning kinnitada
• Kaks reguleerimispandlat
• Lai jalus 
Ideaalsed arenevale jalale
• Pehmed, mittemäärivad tallad arenevale jalale

Samas, me kõik teame, et reklaam võib palju asju lubada, aga kas kõik lubatav ka tõsi on? Niisiis me testisime Idaga.

Maitse üle ei vaielda, vaid kakeldakse. Tuleb tunnistada, et nad on tõesti natuke naljaka välimusega ja meenutavad esmapilgul ravikinga, kuid kui neid natuke lähemalt uudistada, saate aru, miks nad sellised on. Minule pigem meeldivad. Üks põhjus, miks ma tahtsin nid jalanõusid katsetada oli ka see, et Ida suudab endal autosõidu ajal kõik jalanõud jalast ära siputada. See on üsna tihti tüütu. Paar korda pole ma seda ka tähele pannud ja olen nii Ida saabasteta kaenlasse haaranud. Stonzil on kaks lihtsat kummipaelaga kinnitust, mulle tundus, et need võiks jalas püsida. Nii see ka oli. Tegu oli esimeste jalanõudega, mida Ida ei suutnud jalast ära siputada. Esimese testi läbis Stonz seega väga edukalt. 

                     
                          PS: ma ei tahtnud kuidagi täishinnaga ja pärispoest Idale traksipükse osta. Ei raatsinud. Aga lasteaialapsena peavad tal need olemas olema. Kui käisime Beebicenteris papukate järel, leidsin sealt ka -30% soodsamad Lego traksipüksid. Parim ost! 

Ütlen ausalt, et mul oli natuke psühholoogiline tõrge Stonze lihtsalt ilma saapata soki otsa panna, sest noh mulle tundus, et laps on paljajalu. Me alustasime sellega, et tõmbasime oma Stonzid saapakeste otsa. Ida avastas oma elu esimese poriloigu ja müttas seal suurima naudinguga. Pikalt. Lõpuks nägi ta välja nagu väike põssa Pepa. Jalad olid aga täiesti kuivad ja saapakesed mudast ja veest puutumata. Ma olin vaimustuses! Miks mitte kummik, küsite te? Ma ei ole leidnud nii väikest ja sobivat kummikut. Idal on ka natuke kõrgem jalg ja nii ei sobi talle iga jalanõu. See siin tundus olevat ideaalne lahendus, kuidas säästa saabast vihmase ja porise ilmaga. Plussiks oli ka see, et muda ei jäänud saapa talla alla, papuka puhastamine oli lihtsamast lihtsam. Suurema muda eemaldasin ma märja lapiga ja testi mõttes viskasime need veel ka pesumasinasse. Nendega  ei juhtunud midagi halba. NB: pesumasinasse pannes tuleb need pahupidi keerata. 
Ma olen väga mugav (kui mitte laisk) inimene. Minu jaoks on eriti oluline, et jalanõu oleks lihtne ja mugav hooldada. Teise testi läbisid Stonzid samuti väga edukalt.

Vt videot siin: www.diipkunstiinimene.blogspot.com/2014/12/nagu-paris-vaike-inimene.html (unustasin, et telefoni peaks filmides teistpidi hoidma:( andke siis andeks, et pilt selline tuli.)

                                     

Kolmas kord panin ma Stonzid  Idale jalga ikka koos saapaga, kuid ilma sokita ja skinny jeans'ide peale. Minu pettumus oli suur, kui Idat autost sülle võttes, kukkus papu jalast ära. Võibolla ei tõmmanud ma nööre piisavalt hästi kinni, aga mulle tundus, et kuna oma saapa suu on ka piisavalt lai, siis kogu saabas jäi jala jaoks liiga laiaks ja libises jalast ära. Kolmandal testil kukkusid Stonzid seega läbi.

Kuna ma olin natuke pettunud, otsustasin ma teha ka neljanda katse ja panna Stonzid Idale jalga ilma saapata, nii nagu neid reklaami järgi samuti kanda saab. Üks miinus on mu meelest see, et papukat oli natuke keeruline saapale peale saada ja sealt ära tõmmata, samas kui see seal peal juba oli, siis püsis see ideaalselt paigal. 
Kui Ida papukatega niisama ilma saapata ringi hakkas jooksma selgus tõsiasi, et papukad on talle natuke suured ja nii liikus tald õige koha pealt ära. Mulle tundus, et Idal oli natuke ebamugav suure jalanõuga kõndida (mis on ju iseenesest loogiline). Ma tahaks öelda, et neljandal katsel kukkusid Stonzid läbi, kuid ma ei saa. 
Täiesti juhuslikult sattus meiega samaaegselt Diibis olema üks perekond, kus pere kõige väiksemal liikmel olid jalas samasugused papukad. Talle olid need parajad. Tegu oli lapsega, kes ilmselt just alles õpib käima, st et väga palju ta ei liikunud, kuid need sammud, mis ta tegi, tegi ta oma papukates vägagi sujuvalt. Ma mäletan, kui Ida kõndima õppis, siis paljajalu tuli see tal imehästi välja, kuid kinga/tennise/saapaga oli ta kohmakas ega osanud õigesti liikuda. Siin on Stonzid täiesti omal kohal. Kerged ja pehmed, ei häiri last liikumisel. Ma olen kuulnud, et areneva jala puhul soovitatakse paljajalu olla. Kevadel, sügisel ja talvel on see ilmselgelt võimatu, nii et Stonz tundub olevat väga hea lahendus. Niisiis neljanda testi puhul on mul raske tulemust kommenteerida. Ma tahaks neid proovida uuesti villase soki või lisavoodriga, et papukas oleks paremini/parajamalt jala ümber. 

Mul on kahju, et me ei saanud neid jalanõusid veel testida lumega, ma oleks tahtnud rohkem testida nende soojapidavust käredama ilmaga. Samas praeguste poriste ilmadega on Stonzid meil olnud suurepärasks abimeheks. Näiteks kasvõi eile kui me vanaemale külla läksime. Läbi porise hoovi. Ida saapakestelt pühkis vanaema pori ära ilma mingi vaevata,nii et Ida võis saabastega ka valgele voodikattele ronida. Minu kummikute tallaalused olid samal ajal paksult pori täis.

                                  

Pikemal autosõidul on need ka mugavad jalanõud, mis lihtsa vaevaga  lapsele jalga tõmmata. Saapaga tundub mul alati et võib palav hakata, aga vaid sokkidega tundub mulle ka, et on natuke imelik. Mina ütlen ausalt, et Stonzid läbisid minu jaoks testi ja tõestasid end, ma olin nende suhtes alguses piisavalt skeptiline. Ja kui teie laps alles õpib kõndima, siis soovitan ma neid jalanõusid kindlasti. Ausõna.

11 comments:

  1. Issand kui õudse välimusega jalatsid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No vot, eks maitse üle kakeldakse;) aga ütlen ausalt, et kuigi ma eelistan ka nunnusid saapakesi, aga mingil hetkel on praktilisus olulisem kui kaunis välimus ja tegelikult ei ole need sugugi koledad, vbla mu pildid on natuke halvad, aga mis sa telefonipildistajalt ikka tahad:)

      Delete
  2. Kas sa crocside peale pole mõelnud, minu jaoks on need lapsele ideaalsed ja hind pole ka nii hull :)

    ReplyDelete
  3. S.K

    Vot neist küll kunagi miskit kuulnud polnud, ammugi näinud. Paistavad natuke ehmatavad välja, usun et kui nad välimuse kallal nokitsevad siis võib see toode isegi enamate inimesteni jõuda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sõbrannalt, kes USAs elas, kuulsin, et need juba mingi pea kümme aastat vanad, kui mitte rohkem ja suht popikad:)

      Delete
  4. Kummalised jalanõud jah, aga tekkis küll kohe huvi, sest meil jääb just see käimise/tuterdamise aeg siia talveaega.

    Maile

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma annaks sulle Ida omasid katsetada, aga ilmselt liiga suured ja siis kohmakad

      Delete
  5. täitsa huvitav. ei tea, kas need on äkki need imejalanõud, millega franz õues kõndima ka hakkaks?! udupeenete ecco talvesaabastega jalgu igatahes alla ei võeta...

    ReplyDelete