Saturday, June 13, 2015

Endelig sommer!


Endelig har sommeren funnet Lillehammer. Etter altfor mange dager med regn er det deilig å se sol og ikke fryse på hendene når vi går på tur. 

Vi har hatt en fin uke - vi har fått inn nye varer i butikken og nydelig sommerkolleksjon fra Tallinn Dolls er her 23.mai. Jeg er så spent fordi jeg selv er stor fan av deres klær og den nye kolleksjonen er fantastisk - både feminin og tøff. 

Det som gledet meg mest denne uka, var at vi traff Anton. Han var "faren" til utvekslingstudenter, sist så jeg ham 16 år siden. Han var like overrasket som meg og kjente meg ikke igjen, men da han forstå at det var meg - " lille Liisu fra Estland" - så jeg tårer i hans øyne. Han var så glad. Og jeg var glad. Selvfølgelig inviterte han meg og Britt Ida på besøk. Og gjett når? På en søndag, en ellers så kjedelig Lillehammer søndag. 
Skulle ønske Faylyn, Yuko og Thale hadde vårt her også. Og Kadri, og Estelle og alle de andre utvekslingstudenter...

"Vi skal ikke til Maihaugen denne søndag," sa jeg til Britt Ida (vi har vært der hver søndag fordi det er ikke noe annet a gjøre). 
På fredag stengte vi butikken klokken 16 og gikk på tur. Før jeg forstod var vi i Maihaugen. Ikke en eneste uke uten Maihaugen, jeg kan bli guide der snart:) 



Livet som på postkort


Britt Ida fikk endelig lov til å leke med sand


Se - sommeren har gode ting å  gi oss. Den ser på  oss med sine blomsterblikk. (Inger Hagerup)


En morgen da vi kom til butikken hadde vi en "blomsterbukett"  på  døren. Fra herr Trond - min 100 gammel beunder? Nei. Fra Anne. En flott og vennlig dame (en estlender) jeg ble kjent i Lillehammer.


Britt Ida ble forelsket i sitt eget speilbildet. Tror hun blir en blogger ( som mamma;)


Når barnet vil leke, så skal hun få leke. I den fineste festkjolen. 


 Litt skremmende store "hunder".


Se! Jeg har ikke på meg vinterjakken! 


Lillehammer er vakkert. Når det ikke regner. Og er varmt.


No comments:

Post a Comment