Tuesday, November 10, 2015

Kuhu (mitte) minna Tallinnas / Where (not) to go in Tallinn


Mulle sattus eile  kätte üks reisiajakiri. Või mis sattus. Ma nägin lennujaamas tasuta ajakirja, kus esikaanel oli Tallinna pilt ning ma tahtsin teada, mida turistidele soovitatakse. Minu üllatus oli suur kui ostukohtade soovituste alt leidsin ma: Kadaka turg, Sadamarket, Viru turg, Mustamäe (lihtsalt Mustamäe, ei rohkem midagi), Balti jaama turg, Katariinakäik ning Dr.Fisch.  Sama suur oli mu üllatus kui ma lugesin, mis on  Tallinna reisi kõrgpunktid. Martsipanimuuseumituba (loomulikult oli ära mainitud ka Pikk tänav, sest norra turisti jaoks on Pikk tänav oma "piinlikku" nime pärast tõeline vaatamisväärsus), Maia smokk (smokk = norra keeles lutt) ja Kurnu kunstimuuseum. Ujuma soovitati bussi nr 1A või 5A-ga Piritale minna.
Ei saanud me üle ega ümber Olde Hansast ning keskaegses riietuses inimestest vanalinnas. Mulle jäi selle artikli põhjal mulje, et terve Tallinn kubiseb vaid keskaegseid rüüsid kandvatest inimestest, kes iga nurga peal turistidele schappsi pakuvad. Kihvtide ja teistmoodi kohtadena olid välja toodud Boheem Kalamajas ning Luscher ja Mathiesen (mida ma soovitan küll KÕIGIL külastada). Mina käisin seal koos kursaõdedega (link). Tõeliselt kihvt koht on!


 Kui te oleksite turistina esimest korda Tallinnat külastamas ja käituksite nende soovituste järgi, siis milline mulje teil Tallinnast jääks? Minule jääks üsna nadi mulje. Ma ei ütle sugugi, et vanalinnas (Katariina käigus) asuvad käsitöömeistrite poekesed oleksid mitte väärt külastamist, absoluutselt on, kuid kui nüüd võtta arvesse kui palju erinevaid turiste Tallinnat külastab, siis on üsna nadi, et me soovitame neil minna kas turule odavat jama ostma või vanalinna käsitööpoodidesse. Aga Tallinnal on ju nii palju pakkuda! Ja samuti ei ütle ma, et vanalinna restoranid ei kõlba kuhugi, kuid jällegi ütlen ma, et see on nii igav, et Tallinn tundubki vaid koosnevat vanalinnast, mis vaieldamatult on kaunis, kuid...

Ma julgen arvata, et tasuta ajakirja "reisisoovitused" on makstud reklaam (kas ma eksin?), kuid aru ma ei saa milleks meile igasugu erinevad liidud, ametid, bürood, kõneisikud, kui nad ei suuda ühte ajakirja, mida terve kuu vältel lappab tuhandeid reisijad, lasta kirjutada artiklit, mis näitaks Tallinnat kui ägedat reisisihtkohta kõigile. Miks me ikka ja alati laseme liugu vaid vanalinna peal? Ja kas tõesti meil ei ole häbi, et ostusoovitustena saadame me turistid turule? (Ainult Balti jaama turu kohta ütlen ma, käed eemale, Eveliis!)
Ma olen siiani blogi reisisoovitustest välja jätnud Tallinna ja keskendunud teistele linnadele, plaanis oli ka lähiajal Narva kohta kirjutada, kuid nüüd ma kohe pean oma soovitused Tallinna külastamiseks kirja panema. Kui teil on vahvaid soovitusi turistidele, andke kommentaarides nendest teada. Näiteks minu enda viimase aja üks meeldivamaid leide on selline tilluke keraamikatöökoda nagu Savi On (olete kuulnud? no vot. soovitame turistidele ka selliseid kihvte kohti!)

****
I found a free magazine yesterday at Rygge Airport. Tallinn, the capital of Estonia was on the cover and I wanted to find out what to we suggest to visit and do when in Tallinn. I must say I was schoked to read that we send tourists to markets, where one can buy cheap crap. I grew up in 1990's when Kadaka turg was known as synonym for fake Adidas (Adibass), Nike (Nice) and other strange things. You do not send a tourist to a random market in Mustamäe. Balti jaama turg is the only one of these markets which actually one should visit - truly cool things from Soviet Union area can be found there. Just make sure you hold your wallet close to you. It's not the safest and sweetest part of Tallinn, although it is basically in the middle of the town and a railway station (but you know how railway stations often are gathering places for ...how to call them politely..let's say different people). 
According to this magazine the highlights of Tallinn are: marzipan museum, Pikk street (well, I can understand this because of the "embarrasing" name - Pikk in Estonian means "long", but in Norwegian " a male body part"), Kurnu (not KUMU which is correct) art museum and Maia smokk (not Maiasmokk - a cafe called "Sweet tooth", which is correct, but a place called "Maia's Pacifier" if written in two words). That's it! And in case you want to go swimming you should take a bus to Pirita. Yes, the biggest beach is in Pirita, but to send tourists swimming there in November....

And of course it's again only about the Old Town. I mean the Old Town is truly beautiful and definately a place to visit, but it's getting so boring that we only show this part of Tallinn to our guests. Like it's all we have. What about  the hip and cool places for younger visitors? for people who are interested in design or fashion? There are so many places to visit. The same with restaurants. Why we never talk about restaurants outside the Old Town? 
If I was a tourist and would take some of the recommendations from this magazine I would get a strange impression of Tallinn. 

I have so far given travel tips outside Tallinn, and wanted to talk about Narva before Tallinn, but now I feel that I have to write a post about things I recommend to do in Tallinn, where to eat, where to shop, where to go to hairdresser, where to stay...

The previous traveltips (in Norwegian) can be found here: 





5 comments:

  1. Kui ma mõtlen, mis mulle Tallinnas kõige rohkem meeldib, siis turgatab pähe Kadriorg ja jaapani aed, mis on lihtsalt imeline. Igasuguste turgude asemel võiks vast käia ära Telliskivi Loomelinnakus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MInd pani ka imestama, et Telliskivi loomelinnakut polnud välja toodud.

      Delete
  2. Tean tean et Lennusadam on paljude jaoks juba ära leierdatud,aga sellegi poolest soovitan seda ja kindlasti lisaks angaarides asuvale muuseumile tuleks ka väljas sadama-alal jalutada ja muuseumi laevadesse sisse kiigata.Minu arvates võib seal terve päeva ära veeta. Lähedal on ju ka restoran Moon ja ka Kalamaja Pagar. Siis on minu jaoks ka väga põnev Maarjamäel asuv Ajaloo muuseum. Tasuks ka käia Vabaõhumuuseumis, aga soovitatavalt ilusa ilmaga ja näiteks sügisel oli seal igasugu põnevaid üritusi ja usun et ka muudel aastaaegadel seal tegemist jagub. Turgudest soovitaks üldse Nõmme turgu,rongiga pole ka keeruline sinna sõita. Aga suveniire sealt otsida ei tasu, sealt saab head kohalikku söögikraami,samas odavaid hindu ei tasu seal ka taga ajada. Vanalinnas olevad muuseumid on ka huvitavad,näiteks Paksu Margareeta majas olev Meremuuseum,siis Tervishoiu muuseum,seal samas ka Tarbekunsti ja disaini muuseum ja veel ka Ajaloo muuseum. Okei,tundub,et olen muuseumifriik :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lennusadam on äraleierdatud ehk meie endi jaoks, kuid turisti jaoks on mu meelest see kindlasti üks selliseid kohti, mida külastama peaks, eriti äge ongi mu meelest sadama-alal. Tarbekunsti-ja disainimuuseumi tahan ma juba pikemat aega ise külastada, aga kuidagi ei leia aega. Peaks end kokku võtma ja Tallinna muuseumid läbi käima. Ma olen ka muuseumifriik:D

      Delete
    2. Ja nüüd veel tulid pähe ka Energia avastuskeskus ja Loomaaed ja suvel miks mitte ka Aegna saar,see ju siiski ka Tallinna linn :P

      Delete