Monday, November 16, 2015

Peamine läks meelest ära. Terrori eesmärk on külvata hirmu.



Ma pean ausalt tunnistama, et ma olen (välis)poliitikas üsna võhik ja seepärast on sõjad ja terroriaktid üks nendest teemadest, millel ma väga sõna ei võta. Sest ma lihtsalt ei oska öelda midagi muud kui, et see kõik on nii kole ja hirmuäratav, aga see kõlab ühe täiskasvanud naise suust liiga naiivselt ja lapsikult. Ma ei taha kõlada nagu algklasside õpilane.

Ma ei muutnud ka oma Facebooki profiilipilti, kuid ma saan aru, miks inimesed seda teevad. Mind teeb kurvaks aga see, kuidas osa inimesi on võtnud nõuks seda naeruvääristada ja silmakirjalikuks pidada. Muidugi on samavõrd kahetsusväärsed kõik süütute inimohvritega terroriaktid, kuid ka mind raputas ja hirmutas Prantsusmaal toimunu rohkem kui sündmused "seal eemal". Võib olla ongi põhjus minu ignorantsuses. Siiani on kõik toimunud "kusagil seal eemal", paikades, mis tunduvad mulle kauged ja võõrad, Pariis aga tundub mulle "siin samas kõrval". Täpselt samamoodi nagu rängad autoavariid, tulekahjud, vargused on "lihtsalt kohutavad", seniks kuni see tabab meid endid, meie lähedasi. 

Lisaks on mu enda tuttavate seas järsku ellu ärganud vandenõuteoreetikud, kes nimetavad peavoolumeediat uskuvaid inimesi lammasteks, kes ei oska kasutada loogikat ja räägivad "faktidest, mida keegi ei tea". Mul on piinlik nende inimeste postitusi lugeda. 

Mina soovitan lugeda artiklit Mihhail Lotmani blogist: http://www.lotman.ee/blogi/terror-ja-soda

Ja ei saa ma  midagi sinna parata kui minu meelest on see ilus žest. Olgu ma siis seepärast lammas või silmakirjalik.

9 comments:

  1. Tallinnas ka Stenbocki maja ja teletorn valgustati prantsuse lipu värvidesse, ilus zest.
    Ma mõistan inimesi, kes on kurvad ja õnnetus süütute surma pärast. Ma mõistan, et kaudselt puudutab see terror meid kõiki. Aga ma arvan, et ei ole mõtet ennast pidevalt paanikesse ajada ja pidevad hirmus elada. Jah, ma mõistan terroriste hukka aga moslem ei võrdu terrorist ja välistudengite kividega loopimine ei ole õigustatud ka peale selliseid sündmuseid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sellega olen ma nõus, et hirmus elada ei saa. See ei aita kuidagi ja elu jääb elamata kui vaid karta.

      Delete
    2. Eks see on osalt ka eesmärk, hirmunud ja paanikas masse on lihtsam mõjutada.

      Delete
  2. Minu jaoks on tülgastav, kuidas osad inimesed naeruvääristavad prantsuse lipu profiilipildiks panemist. Pean silmas just neid (sealhulgas ka üks nn staarblogija), kes püüavad julgeolekupoliitikat analüüsida ja sinna juurde räägivad veel midagi, et venelastele küll reisilennuki allatulistamise tõttu kaastunnet ei avaldatud. Selliste inimeste maailmapilt on ahtake ja piirdub FBga, kus peamiselt üksteise pilte laigitakse ja räägitakse, kus midagi müüakse või tasuta loositakse. Lehti see kontingent ei loe, muidu nad ju teaksid, et kaastundeavaldusi tehti Vene saatkonnale küll ja veel. Ilmselt ei ole neil sõbralistides ka venelasi ja seega nad pole kursis, milline tegelikult oli puudutatud inimeste reaktsioon. Ise ei tunne sellised kellelegi kaasa (ka mitte venelastele reisilennuki asjus, sest muidu nad ju teaksid, et ka see oli šokeeriv sündmus), neid lihtsalt häirib, et FBs on mingi müra millegi neile mõistetamatu kohta ja äkki jääb nüüd osa loosimise tegemata või osa tühja juttu ajamata ja üldse, need ühesugused profiilikad on ju koledad.

    Suisa võigas on aga lugeda ennast täis postitusi teemal "miks mõni inimene väärib rohkem leina". See näitab, et eelkirjeldatud tibid pole ainult lihtsad ja rumalad, vaid ka sisemiselt, hingeliselt täiesti tühjad inimesed. Normaalsel inimesel on olemas elementaarne taktitunne, elementaarne käitumisoskus. Normaalne inimene ei mõnita iialgi teiste leina. Sisemiselt tühjadel tibidel ei ole midagi peale huvi selle vastu, mis kreemipotsik maksab. Kurb. Eriti kurb ja piinlik, et sellised ei taipa suud kinni hoida.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma kahjuks või õnneks ei tea, mis postitusest juttu on, aga mind muutis kuidagi väga kurvaks see erinevate pilapiltide ilmumine Facebooki sel lippude ja kaastunde teemal.
      Mulle meeldis Merje avaldus sel teemal: http://merje.ee/praaksud-kinni/

      Delete
    2. Oi kuidas mulle meeldib su kommentaar, tapselt minu motted! Kust votab uks inimene oiguse kellegi kaastunnet ja leina alavaaristada? Tuua vordluseks Aafrika nalgivad lapsed? See naitab kui kitsake on maailmapilt ja vbl mangib siin ka rolli noor iga ja vahene elukogemus aga nii palju taktitunnet voiks ju siiski olla, et suu kinni hoida.

      Delete
  3. "Terrori eesmärk on külvata hirmu", nii räägivad siin ka tähtsad nõunikud. Mind hämmastab, kuidas ollakse kinni mingis wikipedia definitsioonis, et mis on terrorism. Terrorismi eesmärk ei ole juba ammu hirmu külvamine. Hirmu külvamine on nende MEETOD!

    ReplyDelete
  4. Eesmärk on neil palju hullem.

    ReplyDelete