Friday, January 30, 2015

Killuke Skandinaaviat sinu kodus




Kui ma oma esimese korteri ostsin, siis olid kõige popimad kodud sellised, mis nägid välja nagu oleks nad Ikea kataloogist kopeeritud. Ma olin selliste kodude omanike peale kade. Veidike aega edasi muutusid kõik kodud valgeks ja lilleliseks, romantiliseks. Ma olin selliste kodude peale kade.
Mul on aga hea meel, et kadedusest ja soovist teistega sarnaneda ma midagi hullu ette ei võtnud, kuigi mulle tuleb meelde, et käis mulgi peast läbi kogu mööbli väljavahetamine valge vastu.
Tegelikult pean ma muidugi ausalt üles tunnistama, et valge meeldib mulle siiamaani ja lillemustriga tapeetki ootab kööki seina panemist, aga selline hullumeelne romantilise lillelise vaimustus läks mul üle.
Mulle meeldivad kui kodud on oma omanike näoga ega püüa kellegagi võistelda, on sellised nagu nad on oma väikeste vigade ja puudustega. Ma hindan väga  taaskasutust ning mulle meeldib kui inimesed veidike mõtlevad enne kui arutult tarbivad. Ja mulle meeldivad asjad, mis kodu hubasemaks muudavad. Küünlad, valguspallid, peeglid, vaibad, padjad, pleedid. Selline mõnus Skandinaavia lihtsus ja puhtus. Läbimõeldud detailide ja lisanditega. Sõna otseses mõttes kodune. Üks kodu peab olema kodune. See peab olema selline, et on näha, et seal elatakse. Ei ole midagi mõnusamat kui pugeda diivanile villase pleedi alla, vaadata kaminas praksuvat tuld ja juua kas tassike teed või klaasike veini. Villased sokid jalas. Lapse mängurong või juturaamat diivanilaua alt piilumas.

Kui kodust on mõni selline mõnus pleed või padi puudu, siis tasub oma pilk pöörata Woolishi poole. See Eesti kudumisettevõte on tegutsenud juba aastast 1928. Ma ei hakka nende lugu ümber rääkima, nendest saate  lähemalt lugeda SIIT.
Mina lasen piltidel enda eest rääkida ja teen omalt poolt suure aplausi ja kummarduse tublidele tegijatele! Pole siis ime, et ma end aega-ajalt petisena tunnen, kes tegelikult mitte midagi asjalikku ei tee:)
NB: Woolishi kamspunitest ja pontšodest ei hakka ma rääkimagi. #peaksigainimesegarderoobisiseenesestmõistetavolema






Kui sa tahad. et üks imearmas Woolishi padi tooks ka sinu koju killukese Skandinaaviat, siis selleks ei tule sul teha muud kui oma nimi (ja kontakt) siia kommentaaridesse jätta. Nagu ikka on soovituslik ka nende leht meeldivate hulka lisada:)

****

Woolish er en estisk familieforetak som ble grunnlagt allerede i 1928 og het da Hildas Strikkevarer. Hilda var oldemor til Eigo som i dag sammen med kona driver Woolish, fire generasjoner senere. Og i rad. Alle kvinner i familien har vært smittet av strikkegleden. Absolutt noe å være stolt av. 

Navnet "Woolish" skal gi videre alt som er myk og behagelig og selvfølgelig av ren ull. De begynte med luer, hatter og gensere, men produserer i dag også interiortekstiler alt fra puter og pledd og det du egentlig skulle ønske deg. 

I fargepaletten blir det brukt myke og rene naturlige farger  fra hvit til mørkegra. Passer utrolig bra til et hus preget av rene stilen av Skandinavia. De er ikke noe som er mer behagelig enn å sitte foran peisen, under en varm pledd med en kopp te eller et glass vin. 

Woolish skal ogsa være med i "kofferten" da jeg skal til Norge i slutten av mars. Jeg må si jeg gleder meg og føler at produktene jeg har valgt ut representerer Estlands beste sider. Er på en måte gode ambassadører, ikke sant? 



46 comments:

  1. Loomulikult tahaks sellist patja! (Tänan, et nendele toodetele tähelepanu juhtisid- mina näiteks polnud varem kuulnudki, aga nüüd tekkis päris suur huvi.) :)
    Loosimisest võtaks ka muidugi osa: athinahaavaoks@gmail.com

    Athina

    ReplyDelete
  2. Benita
    benitaott@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Kadi kilpa20@msn.com

    ReplyDelete
  4. Patju pole kunagi liiga palju (eriti veel nii ilusaid) :)
    Liisi
    Liisi1400@yahoo.com

    ReplyDelete
  5. Mul on alati mõni padi puudu ;)

    Aidi

    ReplyDelete
  6. Mul on ammu juba neil silm peal, nii lihtne ja ilus.
    Karin
    karini88@yahoo.com

    ReplyDelete
  7. Ooo, mulle sobiks ka see padi :)

    ReplyDelete
  8. Nii ilusad :)
    Liisu
    liisuliisu7@gmail.com

    ReplyDelete
  9. Kuluks ära küll!
    Jaanika
    isny@hot.ee

    ReplyDelete
  10. Padjad on nii-nii mõnusad!
    Madli
    madlike001@gmail.com

    ReplyDelete
  11. Minule sobib väga hästi.
    Triinu
    triinuj@hotmail.com

    ReplyDelete
  12. oi kui kenasti see mu koju sobiks!
    katrin
    s2rasilm@gmail.com

    ReplyDelete
  13. Olen ammu Woolishi asju imetlenud!
    Laura
    lauratahk@gmail.com

    ReplyDelete
  14. Je, minaka minaka!
    Anna
    lutteranna@gmail.com

    ReplyDelete
  15. Asetaksin kohe ühe sellise minimalistliku ent samas väga ilusa padja lapsetuppa.
    Kristiina - kristiina.ramat ät gmail.com

    ReplyDelete
  16. Neis asjades on süda sees. Alatu olekski neid lihtsalt asjadeks kutsuda :)

    Mariliis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aadress ka: mariliis.saar@gmail.com

      Delete
  17. Jaa, see on minu stiil! :)
    Kadi
    hirundo@hot.ee

    ReplyDelete
  18. Liis
    liistiivoja@gmail.com

    ReplyDelete
  19. Väga ilusad tooted :)
    Helin
    helin.kulla@gmail.com

    ReplyDelete
  20. silja153@hot.ee
    Ka mina olen üks Skandinaavia sisustusstiili austajatest :)

    ReplyDelete
  21. nii ilusad!!!!
    Kristi
    kristi.liraud@free.fr

    ReplyDelete
  22. Õnne
    onneliis51@hotmail.com

    ReplyDelete
  23. Just täna mõtledin, et peaks mõned diivanipadjad õmblema! polledjapapud@gmail.com

    ReplyDelete
  24. Just täna mõtledin, et peaks mõned diivanipadjad õmblema! polledjapapud@gmail.com

    ReplyDelete
  25. Inna :)
    jermoshina@hot.ee

    ReplyDelete
  26. Nii,nii mõnusad tooted!
    Elen elen.valge@gmail.com

    ReplyDelete
  27. Muidugi võiks ju ise neid endale heegeldama asuda aga vahel on hea ka teistelt inspiratsiooni ammutada. Kaisa (kaisa.holsting @ gmail.com)

    ReplyDelete
  28. Ei hakka loosiõnne takistama ja jätan endagi kontakti maha! Kõik Woolishi nimel :)
    ruth.mandma@gmail.com

    ReplyDelete
  29. täpselt minu stiili padjad...nii ilusad :)
    Liisi Sildoja
    liisisildoja@gmail.com

    ReplyDelete
  30. Nii ilusad! Kindlasti sooviksin endale tulevikus pleedi muretseda.

    topaze@hot.ee

    ReplyDelete
  31. Väga ilusad padjad!! :)

    Kai Puusepp
    kai.puusepp87@gmail.com

    ReplyDelete
  32. Miiu
    miiuviiu33@gmail.com

    ReplyDelete
  33. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  34. Minu koju, mille seinad on palkidest, sobiks see imehästi.

    ReplyDelete
  35. Nii ilusad sisustuselemendid, jäid ammu juba silma!

    Triinu
    triinu.oraste@gmail.com

    ReplyDelete
  36. Woolishi voodikatte juurde on tarvis ka seda patja, passiks hästi :)

    anneliis.poll@gmail.com

    ReplyDelete