Tuesday, November 18, 2014

Esimene päev lastehoius



Täna läks Ida esimest korda lastehoidu. Nagu suur tüdruk. Leppisime õpetajaga kokku, et tuleme peale hommikusööki, sest Ida ei ole just kõige leplikum sööja ja tundus, et õige tal kodus kõht täis sööta. Enne tähtsat päeva.

Lustilasse jõudsime me loovustunniks. Mind pani hämmastama kui tublid olid 1,5-2-aastased. Üks tilluke oskas rääkida nii et isegi mina sain aru ja ta ei olnud Idast palju vanem (neli kuud vist), teine oskas ise käsi minna pesema ja kolmas joonistas paberile nägu. Mind ei oleks üldse üllatanud kui nad oleksid ühel hetkel tòepoolest ka "Kalevipoega" lugema hakanud või "Tuljakut" tantsinud. Nad olid nagu tillukesed inimesed. Asjalikud ja tegusad. Ida on grupi beebi, kuid pean ütlema, et ka tema asjalikkus üllatas mind. Tundub, et kasvamas on väike diip kunstiinimene.

                           

                            

                           

Edasi läks asi mänguliselt. Ida oli jällegi täitsa tubli. Käitus korralikult ja ei kakelnud ega kiskunud teistel mänguasju käest. Esialgu. Tahtis teistel hoopis käest kinni hoida ja kallistada. Mingil hetkel avastas ta riiulitel mänguasjad ja nii oli ühtäkki toast nagu sõda üle käinud. Samal ajal kui teised lapsed rahulikult omaette mängisid, sahmis Ida ringi. "Sina oled üks väike rööbeldis," ütles õpetaja, "sa vist ei seisa pudelis ka kinni." Noogutasin. Jõudsime siiski järeldusele, et aktiivne laps ei ole sugugi halb, väsitav ehk küll, aga samas areneb kiiremini. Ja see meeldib ju kõigile vanematele kui laps kiiremini areneb;) 

Aeg läks kiiresti. Juba oligi aeg õue minna. Ida hakkas väsima. Jonn hakkas peale tulema. Suurema osa ajast tahtis ta kiikuda ja mul on tunne, et ta oleks sinna ka magama jäänud. Tuppa tagasi jõudes oli Ida väsimus nii suur, et krokodillipisarad kippusid iga asja peale tulema. Ja kui ta otsekohe "mämm-mämm" ei saanud, käis lausa köögis eraldi küsimas, siis solvus hingepõhjani. Enam ei aidanud midagi. Me pakkisime lõuna kaasa ja tulime koju. Menüü muideks on väga ahvatlev ja ei meenuta kuidagi nö lasteaia toitu, mida mina omast ajast mäletan. 





Kaks minutit peale autosse istumist Ida magas. 

Üldiselt julgen ma öelda, et Ida oli väga tubli laps. Kuna me esialgu niikuinii hoius lõunaund ei maga, vaid plaanime peale sööki koju tulla, siis  pidas ta hästi vastu. Isegi koos teistega potil istumine tuli peaaegu hästi välja. Natuke kärsitu ta ehk oli, kuid mida aastaselt lapselt ikka tahta. 
Kui ta vaid hommikul kella kuue asemel kell seitse ärkaks, siis sobiks talle ka lastehoiu rütm paremini. Samas on mul tunne, et poleks olnud mingi probleem ta seal kenasti magama saada. Ta oleks lihtsalt unne vajunud. Ma ei taha küll ära sõnuda, kuid ka meie ööd hakkavad vaikselt paremaks minema. Teosammudel, kuid siiski. Ma ei kaota lootust, et ühel kaunil ööl magab ka Ida. Terve öö. Nii nagu linnalegend räägib, et lapsed magavad.

Reedel katsetame me igatahes lastehoidu uuesti. Ikka samasuguse pooliku päevaga. Pole see Ida midagi liiga väike lastehoiu jaoks. Mulle tundub, et talle lausa meeldib.

13 comments:

  1. Ma ei tea, kui klammerduv ta Sul on, aga soovitan kiirelt ta sinna üksi jätta, ole kuuldekauguses, käi rõõmu kaubamajas näiteks tiir. Ma tegin oma plikaga selle vea, et alguses jõlkusin pikalt kaasa ja ta harjus sellega ära, et ma ka seal tiksun. Ja mis söömisesse puutub, siis lasteaedades/hoidudes söövad praktiliselt kõik lapsed, söögid on maitsvad ja teiste eeskuju nakatav. Edu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Üldse pole klammerduv, juba reedel jääb Ida üksinda ka mingiks ajaks.

      Delete
  2. Ma ka ei näe mingit põhjust, miks ta seal magada ei võiks või miks ta iga päev käia ei võiks. Oma kogemusest pole poolepäevased lastehoiu-päevad sellises vanuses sugugi liiga palju. Minu arust on kõigile niimoodi lihtsam, et iga hommik on lasteaeda minek. Kuskil perekooli blogis just üks ema kirjeldas oma igahommikust kaost lasteaeda minekuga. Ja siis kirjutas, et kolmapäeviti jätab lapsed koju, n.ö. puhkamiseks. Minu arust see tekitabki osaliselt hommikust kaost, kui on kord nii kord naa.
    Oma kogemusest nii palju veel, et jumal tänatud, et meie lasteaias hommikust süüakse. Minul küll hommikuti ise tööle kiirustades seda närvi ei ole, et pool-unisele lapsele hommikusööki veel kiiruga sisse toppida. Ja see on tõesti nii, et teiste lastega koos süüakse kõike ja magatakse ilma protestita. Vähemalt enda ja tutvusringkonna laste puhul kehtib see 100%liselt.
    Jõudu sulle!

    ReplyDelete
  3. Mitte perekooli, vaid pere ja kodu blogis. Erinevalt perekooli kägudest seal täitsa asjalikud kirjutajad ;)

    ReplyDelete
  4. Poolikud päevad on katsetamiseks, sama ka kodus hommikust söömisega. Detsembrist hakkab Ida kaks korda nädalas terve päeva hoius käima.

    ReplyDelete
  5. Meil oli nii, et alates sellest kui laps lasteaias käima hakkas, polnud õhtuse magamaise ega ööunega mitte ühtegi probleemi, ta väsis nii ära, et jäi vabatahtlikult kell 20-21 magama ja ärkas hommikul lasteaeda mineku ajaks üles. Üksikul energilisel lapsel on kodus igav ja arvatavasti õpib ta lastehoius ka selle ära, et mitte kõik ei ole lubatud. Armsad pisikesed piigad oskavad oma isad kodus nii pehmeks teha, et kõik on lubatud ja iga pahanduse peale ollakse pigem uhke, a´la vaata kui kenasti ta selle lillepoti ära lõhkus D Blogi põhjal võiks arvata, et ka teie peres käivad asjad nii, vabandan, kui ma eksin.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Ei, väga ei eksi:D kuigi viimasel ajal on ka pehme issi rangemaks muutunud;)

      Delete
  6. Mine pole nõus sellega, kes arvab, et aastane laps võiks ka iga päev pikki päevi hoius käia! Kui vanemal on vajadus tööasju ajada jne, siis on ok kui laps paar päeva hoius on, kuid igapäevaselt on see aastasele lapsele liig, mis liig! Millal siis lapsevanema aeg on oma lapsega? Toob õhtul koju ja söömine ja juba magama minek.
    Ma arvan, et teie ööuned hakkavad palju paremaks minema, kui Ida hoius käib. Laps saab sealt nii palju emotsioone ja see väsitab teda nii palju, et suur tõenäosus on, et hakkab pikemini ja paremini magama! Ja kindlasti jäta hoidu magama ta! Ta on ju nii väike, et ongi rampväsinud, Miks minna teda sinna ärritama ja autosse magama tõsta, kui ta saaks seal mõnusalt voodis magatud ja peale magama minekut järgi minnes ootaks sind rõõmus laps! Soovitan algsues ikkagi kohe peale magama minekut järgi minna, siis jääb endal ka aega õhtul lapsega tegutseda. Nagu olen teistest kirjutistest aru saanud, siis Ida teie elu kohe üldse lihtsaks ei tee, usun et need paar päeva nädalas hoius mõjuvad mõlemale paremini. Saab Ida kindla päevakava sealt ja emme ja issi puhata ka. Jõudu teile!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eiei, ju ma väljendasin end valesti. Loomulikult jääb ta ka sinna magama, lihtsalt esimesed päevad tuleme enne magamist ära, st täna tulime, sest ma polnud kindel kaua ta vastu peab:)

      Delete
  7. Tead, meie lapsel oli ka meiega lihtsalt igav - ja ta on palju rahulikum kui Ida. Hoid aitas ikka väga palju - emotsioonid küll, need elab endiselt peale hoidu meie peal välja , aga areng on olnud ikka väga kiire..
    Tubli laps ja tublid vanemad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulle meeldib eriti, et seal kolmapäevitin muusikatunnid (kuhu sain aru, et saab ka väljaspoolt lastehoidu tulla etteregistreerides), sest Ida on igavene muusikasõber. Viimati "rokkis" SNKT saate ajal Metallica saatel:D

      Delete
    2. Ma läksin täna liiga vara lapsele järgi hoidu ja sattusin ka muusikatundi. St mul oli valida kas see või minna jalutada veel 10 minutit. Nii ma siis istusin ka padja peal ja koksisin kreeka pähkli koori kokku. Jube lahedalt kõlisevad:)
      Lisaks näidati kassi, kellele lapsed ise olid valge kõhualuse ja käpad värvinud ja noh... eelmisel reedel voolitud põdra maja oli ka veel väljas....

      Ja magamise osas muide - meie varajane ärkaja laps on sujuvalt 4 hoius käidud kuu jooksul hakanud ärkama alles kell 8 hommikul. Nii et õigeks ajaks hoidu jõudmine on juba paras kunsttükk..... Ei arvanud ,et kunagi selline mure tekib:D

      Delete
  8. Ergo läks 1a 5k vanuselt hoidu ja ma ütlen, et see oli parim otsus üldse! Hakkas käima 3x nädalas ja pikad päevad (E, K, R). Lapsel seltskond, teine keskkond, uued mänguasjad, teistsugused tegevused. Ja ei, ma ei pannud last hoidu selleks, et ise tööle minna või midagi väga tarka teha. Lööge mind kasvõi maha, aga ma panin lapse hoidu selleks, et temast puhata ja et tema saaks minust puhata.
    Ka sel aastal käib sama graafiku järgi hoius ja nüüd meeldib mulle see graafik veelgi enam, sest esmaspäeviti on liikumistund (harjutused sabale ja sarvedele), kolmapäeviti laulmine (tegelikult on teisipäeviti ja neljapäeviti ka) ja reedeti on individuaaltunnid (eripedagoogiga, kes kõiki lapsi vajalikus suunas suunab). Lisaks sai ta endale nii vahvad kasvatajad, et käime lisaks hoiule veel kolmapäeviti ja laupäeviti laulmaski ühe kasvataja käe all :)
    Siinkohal ütlen, et hoidu panemise vanus sõltub tõesti meeletult lapsest endast ja mina ei arva mitte midagi halba sellest, kui keegi enda lapse hoidu/sõime paneb varakult.

    ReplyDelete