Sunday, January 26, 2014

Brittid ja Idad ja Ida Loviisad

Aeg-ajalt ikka küsitakse mu'lt jälle, et aga miks ikka selline imelik nimi. Eks ma olen seda ju miljon korda seletanud, aga saan aru, et kõik maailma inimesed ei loe mu blogi ja siis ma seletan jälle. 
Mina ei ole ju süüdi, et Britti ja Britt Ida vanemad neile sellised imelikud nimed panid, et meile mõlemile Marekiga meeldis nimi  Ida Loviisa ning boonusena selgus, et Mareki vanavanaema nimi oli Ida Loviisa. Mõelge kui Britti ja Britt Ida ja Ida Loviisa nimed oleks olnud hoopis Leopoldiine Lugiine või...no ei jää mulle need proua Ene vanatädide ülipeened nimed meelde. Siis oleks ju puhta hull lugu;)

                   Britt                                             Britt Ida Loviisa                                  Britt Ida      

    Aga mitte sellest ei tahtnud ma tegelikult rääkida. Mul on ju ka natuke naljakas nimi. Miks Eveliis küsisin ma oma emalt tihti, miks selline imelik nimi, miks mitte Katrin või Margit või Kristiina nagu kõikidel teistel? Vastuseks olen ma saanud vaid, et ema oleks mulle nimeks tahtnud panna Kai, aga isa nõudis, et nimeks saaks Eveliis. Ühe sõnana. Mitte sidekriipsuga. Miks? Keegi ei tea.
Lapsena mulle oma nimi ei meeldinud. Mu meelest see oligi nii veider. Kõik alati küsisid üle, misasi? kas sidekriipsuga? Nüüd aga ütleks ma küll, et aitäh isa, et sa just selle nime valisid. See on minu nimi. Veider nagu minagi. Kuigi tõele au andes, siis nüüd ei tundu nimi juba ammu enam veider. Vaid siis kui mind välismaal Elviseks või Evil Eye'ks on kutsutud. Ma ei kujutaks end ette Kaina. Ma ei ole Kai.
Ka mu (pool)venna nimi on natuke veider. Miks Karli, küsis vend kui nad isaga aasta lõpus meil külas olid.
Selgus, et isale meeldis nimi Karl, aga seda nime ei saanud panna, sest ta ülemusel oli selline nimi. "Noh, nii ma mõtlesingi, et lisame i sinna lõppu, et oleks teine nimi," vastas isa.
Vend noogutas. Veidike segaduses. "Nojah," ütles ta peale mõningast mõttepausi, "teised siin seletavad, kuidas nimel on perekondlik taust, aga mina saan öelda, et minu nimeks sai Karli, sest Karl oli isa ülemus. Kõlab loogiliselt." 
Mulle tundub siiski, et ka Karlil on just õige nimi. Tema nimi. Mitte Karl. Isa on meile veidi kummalised, aga õiged nimed suutnud panna.



                                                                       

1 comment:

  1. Mu arust on su lapsel väga armas nimi! Mulle on nimi Ida alati meeldinud. Kunagi oli mu lapsel sekkarist ostetud valge tsärk, mille sees oli nimesilt Ida Peterson. Nii me siis seda vaest 2a poisslast aeg-ajalt kususimegi. Sest see oli nunnu nimi.

    ReplyDelete