Tuesday, March 17, 2015

Kohtumised Norra moodi


Norra kohtumiste eripärast olen ma varemgi rääkinud. Heal juhul koheldakse sind kui vana tuttavat ja pakutakse lõuna ajal juustuga võisaia. Iga endast lugupidav norrakas,  vanusest, ametikohast või seisusest hoolimata,  kannab lõunaks kaasa matpakke't, kus suure tõenäosusega on sees just juustsaiad ja loomulikult jagab ta neid oma "vana tuttavaga". Äriliselt ei tähenda see žest muidugi midagi, sellest ei saa välja lugeda, et nüüd on küll diil tehtud.
Halvimal juhul juhtub Norra kohtumistel nii, et norrakas kas hilineb 45 minutit, kuigi ta teab, et sa seisad 45 kraadises pakases keset ehitusobjekti (mõelda vaid kui peaks moeblogijate kombel paljaste varvastega käima) või unustab selle kohtumise üldse ära, küsib siis veel viisakalt ja siiralt üllatunult, et ega sa nädala lõpus uuesti ei saaks tulla.
Aga üldse mitte üllatav ei ole Norra kohtumiste puhul see, et kohtumise aega muudetakse mitu korda ja veel ka viimasel minutil, nii et see su reisigraafiku pea peale keerab. See on tavaline, seda juhtub, selles ei ole mitte midagi imelikku ning selle peale ei saa ka pahandada. Sest ära unusta, SINA oled see, kes suure tõenäosusega tahab norrakale midagi müüa voi mingit diili pakkuda.

Minul oli seekord kokku lepitud neli kohtumist. Kaks neist ühel päeval ühes linnas ja kaks teises. Me klapitasime kohtumised emme töö järgi, et kui hakkame Stockholmist neljapäeva varahommikul liikuma, siis saame neljapäeva õhtupoolikul teha ära Oslo kohtumised, kohtuda õhtul ka Britti ja Britt-Ida tütre Camillaga, ööbida Oslos ja liikuda reedel edasi Lillehammeri kohtumistele, kohtuda seal ka minu teise perekonnaga ja sealt tagasi Stckholmi. Meile sobis ja norrakatele sobis. Ma leidsin meile ka Oslos soodsa ööbimiskoha (peretuba OMA vannitoaga 60 eur/öö). 

Veidi hiljem selgus, et Lillehammeri kohtumised tuleks ikkagi ära teha neljapäeval. Nii palusin ma Oslo kohtumised lükata reede peale ja palusin, et mulle kindlasti teada antakse, mis kella paiku Lillehammeri kohtumised on. Tühistasin Oslo ööbimise, sest ma ei teadnud enam, kus me ööbime ja kätte oli jõudnud viimane tasuta tühistamise päev.
Eile õhtul selgus, et Lillehammeri kohtumised peaksid olema neljapäeval kell 9 ja 10 hommikul. Pole hullu, hakkame kohe peale emme tööd sõitma ja ööbime siis Lillehammeris, mõtlesin ma. Kõik soodsad hotellid olid aga välja müüdud ja hotellide hinnad algasid juba 130 eurost. Ega see ehk muidu polekski tappev hind, aga Oslo kohtumised olid ju alles reedel. See tähendas kahte ööd hotellis. Kahe öö eest vähemalt 260 eurot maksta tundus hullumeelne.  Pealegi ka Oslo kesklinnas olid Thon Opera hotellis, mis asub kohe keset Oslot, samad hinnad. Ma keeldun maksmast 260 eurot ja ma keeldun maksmast seda summat Lillehammeris, kus ma tean, kus ja millise hinnaga tegelikult ööbida saaks.

(Vahemärkusena ütlen ma, et kui tahate Norras kiiret vastust, siis helistage! Või jumala pärast isegi faksige, aga ärge oodake kiiret vastust meilile:)

Niisiis võtsime me vastu otsuse, et hakkame kolmapäeva öösel sõitma, nii et jõuan otse koosolekule, sealt edasi liigume Oslosse ja ööbime seal. Kurb oli aga see, et ma olin ju soodsa Oslo hotelli tühistanud, ma hakkasin uuesti otsima. Õnneks läks mul hästi ja ma sain meile ikkagi soodsa b&b - 79 eur eest. 

Norras tuleb selliste asjadega arvestada. Võib juhtuda, et kohtumiste aega ja kuupäeva muudetakse viimasel minutil. Heal juhul annab sul kõik ümber mängida, halvimal juhul pead otsustama, millised kohtumised võtta ja millised jätta. Aga see ei ole midagi, mille üle kurta. See on enda süü kui ühele reisile on vaja sobitada kohtumised mitmes linnas või kui ei raatsi/saa lubada ükskõik, millises hotellis ööbimist. 

Hetkel liigume me igatahes Idaga laevaga Stockholmi suunas ja mina loodan vaid, et kohtumised oleksid edukad. Isegi kui mul tuleb selleks öö otsa autoga sõita või autos magada. Seda on varemgi tehtud. 
Ma usun, et mu projekt on seda väärt. Ma usun, et see pole oluline mitte ainult mulle, vaid tuleb kasuks ja aitab ka paljusid toredaid Eesti väiketootjaid. Olgem ausad, Eesti disain on seda väärt! 




2 comments:

  1. Edukat reisi teile ja see ei oleks üldse teie moodi kui igal sammul äpardusi ei juhtuks😊 Kindlasti lõpptulemus on suurepärane!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ajalugu on näidanud tõesti, et mida rohkem äpardusi või sekeldusi, seda edukam on lõpptulemus:)

      Delete