Wednesday, December 9, 2015

This kitchen is closed du to illness. I am sick of cooking.*


Niisiis. Norra jõulutoidud vol 1. Kransekake. Nagu öeldud oli tegu mu kolmanda katsega. Retsept on koogil väga lihtne. 1. Purusta mandlid, 2. lisa tuhksuhkur ja 3. lisa ükshaaval munavalged. Kõik. Tundub, et midagi ei saa untsu minna, eksju? Saab küll. Untsu saab minna see, et kuigi on rõhutatud, et munavalged tuleb panna ükshaaval, panen mina need korraga. Põhjuseks liiga vedel tainas (sõltuvalt munade suurusest tuleb lisada 2-4 munavalget) ning tegelikult polegi rohkem vaja, et kook pekki läheks. Aga ma tegin siiski proovi (lootes, et ehk äkki võib-olla saan ma siiski ka vedela taignaga hakkama).


Ja kuna ma ühe korra olen teinud selle vea, et ei jälginud, mis ahjus toimus, mille tulemusena oli terve ahi täis kõrbenud tuhksuhkru ja munavalge massi, siis seekord jälgisin ma ahju kotkapilgul. Ahjus tundus kõik minevat plaani järgi. Kook küpses ja kerkis kenasti. 


Kuid see oli ka kõik. Ahjust rõngaid välja võttes sain ma kohe aru, et kransekake't ka seekord ei tule. Tainas oli liiga vedel olnud ja rõngad vajusid lössi. 15 ahju pandud rõngast tuli välja üks. Kõige väiksem:) 


*Ma küll ütlen, et mul on toidutegemisest kõrini, kuid tegelikult sain ma eile tänu koogiteole alles hoo sisse. Ma lähen täna uuele katsele. Ma lisasin õhtul taignale natuke veel tuhksuhrut ning panin külmkappi tahenema (mis on tegelikult ka soovitatav). Mingi sisetunne ütleb mulle, et täna võin ma koogiga siiski hakkama saada.  (paremini kui sel ühel korral kui ma Pisa torniga hakkama sain)

Teisel päeval sain ma koogiga hakkama. Okei, Masterchefiks ei kõlba veel ja kook on ikka natuke kipakas, kuid mul on tunne, et ma vist nüüd tean, kuidas kook järgmine kord täiesti õigesti välja tuleks. Rõhk sõnal "vist". 




So. Norwegian Christmas food vol 1. Kransekake. The recipe is actually veeeery simple. Mix ground almonds with icing sugar and add 4 eggwhites one by one. The reason for adding eggs one by one is that depending on the size of eggs you'll see if the dough is thick enough already with less egg whites. Easy? Seems hard to fail. Well, I failed. Again (third time). I should have added only 3 eggwhites and perhaps let it chill in the fridge as recommended. 
I don't have patience, so I skipped the chilling part and tried to work with dough that clearly was not thick enough. Do not recommend to do that. You only mess the kitchen and the cake fails anyway. Although in the oven for 10 minutes it looked like this is going to be okay after all. 
Did it?  Nope. When I took the rings out, they were way tooooooo soft. From 18 rings only one (the smallest one) looked the way it should.

*I say I am sick of cooking, but actually this is not true. I have this feeling that I know what I have to too today to finally manage a beaaaauuutiful kransekake (not a Pisa tower like once)

The next day I managed to make the tower. I had a bit too little dough left and instead of 18 rings my cake only has 12, that is why it still doesn't look exactly right, but still...Hellyeah! Made it!


No comments:

Post a Comment