Thursday, August 6, 2015

Siis kui ma diskopepu olin


Kunagi kui ma noor ja ilus (ma tegelikult ei tea just kui ilus, sest poppide ja päriselt ilusate tüdrukute kõrval olin ma ikka meganohik), olid ülimalt populaarsed koolidiskod. Kõik, kes on minuvanused ja Tartust pärit, öelge, et te ei mäleta 7.keskkooli pidusid. Ja siis Anne Centrumi ja Satelliiti - 90-aastate hittööklubisid! Hannela, mäletad, sinuga koos me seal ikka käisime? 

Kui nüüd nostalgitsema hakata, siis peaks ära mainima ka Tartu Raadio saate "Saame kokku", Mustlas-Antsu (huvitav, kas ta elab ikka Tartus? Ja millega tegeleb?), dermatiinist nahktagid, korteripeod (need tulid nii 16-aasta vanuses, siis kui korteriläbud eriti popiks said, läksin mina just Norra vahetusõpilaseks. Pidin pärast teiste kirjadest lugema kui äge neil oli:), aga ma ei hakka kordama seda, mille üks tartlane juba kirja on pannud (http://tartujutud.blogspot.no/p/blog-page_49.html).
Igatahes tantsumuusika ja diskod olid popid. Nii ma siis paningi seekord kokku Top10 oma lemmikutest 90-aastate tantsumuusikast. Jällegi. Piinlik pole sugugi. Pigem tuli palju lõbusaid seiku meelde. 


1.  Captain Hollywood - More And More. Selle looga tulevad mulle alati meelde kaks meie klassi kõige popimat poissi. Aires ja Martin.* Olid sellised nunnud ja meeldisid kõigile tüdrukutele. Kui emb-kumb neist koolidiskol tantsima palus, siis oli ikka äge küll. Peale seda kui meie teed põhikoolis lahku läksid ei ole ma kummastki midagi kuulnud. Mõnikord ma ikka mõtlen, et huvitav, mis neist saanud on. Ja siis meenub mulle üks teine poiss, Konstantin B, meie klassis. Ma tihti mõtlen, et küll me lastena ikka oleme õelad. Ta oli vene rahvusest, kuid vanemad olid ta Eesti kooli pannud. Me narrisime teda, sest ta luges aktsendiga, lõpuks läks ta siiski vene kooli.



2. Culture Beat - Mr Vain. Selle looga meenuvad mulle juba TÜ spordihalli peod. Naljakas, et me suht tattninadena võisime seal käia, pärast jalutasime veel pimedas koju. Emme lubas mind nendele pidudele vaid siis kui vanaema oli kodus ja ma võisin tema juures Kivi tänavas ööbida (Annelinna oli liiga pikk tee!). Paar korda sai ikka valetatud ka, sest vanaema oli tegelikult maal. Küll on hea, et mobiiltelefone veel polnud.



3. 2Unlimited - No Limits. Kui koolidiskod olid ikka sellised, et algul ei saanud vedama, siis tasus vaid mängima panna 2Unlimted "No limits" ja pidu läks lahti. Kuni järgmise looni kui kõik jälle vaikselt oma toolile tagasi istusid...



4. Haddaway - What is love. Ma mäletan kui õnnelik ma olin kui onu mulle selle loo kassetile lindistas. Noh niimoodi päriselt, koos teiste poppide lugudega. Muidu oli mul vaid raadiost lindistatud versioon olemas.



5.MAXX- Get-A-Way. Seda lugu kuulasin ma alati kui üksinda kodus olin nii kõvasti, et terve üheksakorruseline maja rõkkas. Vähe sellest. Siis kui ema kodus ei olnud, panin ma maki lausa köögiakna peale, et kõik ikka kuuleks. Huvitav, et mitte keegi ei tulnud ka midagi kobisema. Võib-olla oli lihtsalt nii hea lugu, et kõik olid mulle tänulikud ja nautisid?



6. Snap -Rhytm is a Dancer. Ma ei ole päris kindel, aga ma olen peaaegu kindel, et see oli esimene lugu, mille videot ma MTVst nägin. Igatahes kui ma seda videot praegu vaatasin, siis tuli kuidagi selline mälupilt mulle ette. Algas MTV ajastu. Kas keegi teist mäletab veel sellist  MTV VJ-d nagu Thomas? Blond ja hambavahega. 16-aastaselt ma vist olin temasse armunud, ta oli lihtsalt nii äge.



7. 2Brothers on the 4th Floor - Dreams. Ma ei tea kui palju ma inglise keelt tol ajal juba oskasin, ilmselt ikka ühtteist, aga ma mäletan, seda lugu kuuldes mõtlesin ma vau kui diip. Diip tõesti:) Samas nii ju ka on - unistused kipuvad täide minema.



8. Mr.Alban- It's my life. Dr. Alban oli suurem kui elu. Dagne ja Tanel, kas te mäletate, kuidas me seda Õssukülas sada korda järjest kuulasime? Mina mäletan. Ja kes oli see noor inglise keele õpetaja, kes oli sunnitud selle loo mulle eesti keelde tõlkima, sest see oli mu lemmiklugu ja ma tahtsin teada, mida "stopbaginngmii" tähendab? Ma usun, et selle õpetaja nimi algas R-tähega.



9. Capella - You got to let the music. Nii piinlik kui seda ka tunnistada pole, siis ma olen peegli ees seda laulu kaasa laulnud. Samasuguse soengu nagu sel naisel tegin ka endale pähe. Selline soeng oli nendel koolidiskodel üks populaarsemaid. Poppidel tüdrukutel olid ALATI soengud peas. Minusugused nohikud imetlesid neid.



10. Twenty4Seven - Slave To The Music. Twenty4Seven oli pikalt üks mu lemmikbände. Üks kassett, mille jällegi Tarmo mulle lindistas, kus ühel poolel oli T4S lood, sai ribadeks kuulatud. Sõna otseses mõttes. Suurest edasi-tagasi kerimisest jäi lint lõpuks niimoodi mängija vahele, et seda ei andnud sealt enam lahti kakkuda (et siis pastakaga tagasi kasseti peale kerida).



*Kui ma olin selle ära kirjutanud tuli mulle meelde, et üks neist on mul FBs sõbralistis:D

10 comments:

  1. Minu lemmikuteks olid muidugi igasugu boy-bändid a la Take That, East 17, Caught In The Act jne. Ja muidugi suuuur lemmik DJ Bobo "Everybody" :) Ohjah, nüüd minagi nostalgialainel ja kuulan Youtubest 90-ndate mussi :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. East 17 oli ka minu hull lemmik, kui ikka "Thunder" tuli, siis mul tuli kohe pisar silma. Nii ilus oli:) Aga naljakas on see, et selline kummaline muusika võtab ikka jala tatsuma, onju;)

      Delete
  2. ära unusta Bad Boys Blue laule :) https://www.youtube.com/watch?v=6XEjDJ-RAbY

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi, ja Pet Shop Boys'i Go west läks ka täitsa meelest.

      Delete
  3. Eveliis, mulle tundub, et Sa peaksid oma sammud sinna üritusele seadma: http://www.piletilevi.ee/est/piletid/festival/muusika/we-love-the-90s-37225/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuule jah:) Kahju,et mul on lennupilet 31.08 alles ostetud. Ei tea, kas saaks vahetada:)

      Delete
  4. Anne Centrumi peale olen vahest ikka mõelnud, kuigi ei mäleta, et seal hirmus tihti oleksime käinud:) neil olid head "kokteilid" cocafantasprite jne :D (Hannela)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma ei tea kellega ma sea siis hirmus tihti käisin:D Mul oled sina just meeles. Aga võib-olla me käisimegi tegelikult vaid paar korda ja mul on meeles nagu oleks me jube popid olnud ja KOGU AEG käinud:D

      Delete
  5. Kas Airese perekonanimi oli äkki R tähega? Kui jah, siis oli ta minu esimene suudlus. Ja just nimelt Satelliidis, aastal 1998. Väga kummaline on neid aegu meenutada :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. oli R-tähega:) ah et kohe sellised lood, no vahi aga kus siis vedas:D

      Delete