Friday, July 17, 2015

Meie igapäevast gluteenivaba leiba anna meile tänapäev - Piibel 2015


Ma ei ole usklik, kuid samas olen ma ka veendumusel, et Jumala olemasolus või mitteolemasolus ei ole võimalik selgust saada. On asju, mis panevad mind uskuma, on asju, mis panevad mind mõtlema, et wtf - kui Jumal oleks olemas, siis seda ei oleks küll juhtuda võinud. Näiteks noorte inimeste või laste surmad. Ma olen alati kurjaks saanud kui leinajat püütakse lohutada, et  "ju siis Jumalal oli teda enda juurde rohkem vaja". Jumalal oli kellegi poega/tütart vaja rohkem kui selle lapse oma vanematel? Päriselt? Kui kahepalgeline ja egoistlik saab Jumal olla! Kas Piibel mitte ei õpeta meile, et me ei tohi himustada ligimese naist, härga, koda ega muud, mis meie ligimese päralt on?

Ühesõnaga on asju. 

Samas kümme käsku on minu meelest vägagi olulised elu alustalad ning meie isa palve on mul selge juba väiksest peale, ma olen kunagi lapsena õhtuti isegi palvetanud (seda muidugi salaja, sest ma ei tahtnud, et keegi teaks, äkki hakatakse veel narrima). Usuteemalisi nalju ei ole ma kunagi teinud, mulle tundub, et see on nii isiklik ja püha teema, et minusugusel (pool)uskmatul ei ole õigust selle üle nalja heita. 

Aga täna ma ei saa end tagasi hoida. Kogemata leidsin ma Norra uudiseid lugedes sellise uudise, et armulaua leib on nüüdsest muudetud gluteenivabaks, et allergikud saaksid ka armulauast osa võtta. See pani mind muigama. Ma mõtlen, et kas kristlased ei peaks Jeesuse ihu austama nii nagu see on ja mitte pirtsutama? Või siis samas ehk on neil õigus?  Kui armulaualeib = Jeesuse ihu. Ihu on ju gluteenivaba, ju oli seda ka Jeesuse ihu. 

Igal juhul läheb see parandus kirikutele maksma 1,1 miljonit lisaraha aastas. Kas selle rahaga midagi mõistlikuma ei oleks saanud peale hakata? 



2 comments:

  1. Gluteen mitte gluteiin. Ja tsöliaaklia on kahjuks tosine asi mitte pirtsutamise keiss. Niiet lle sa kaagutad ilma asjasse syvenemata

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ilmselt sina ei süvenenud ka - sest selleks ajaks kui sina kaagutama hakkasid oli viga ammu parandatud. Aga tore kui su enesetunne nüüd parem on, et kaagutada said. PS: Huumorisoon on elus üsna vajalik asi, kahju et mõnele inimesele seda antud pole ja poest ka osta ei saa. Saadaks sulle kohe pakiga muidu.

      Delete