Sunday, May 31, 2015

Tjolahopp, tholahei eller denna dagen, ett liv


Endelig en fin søndag. Er det første gang i mitt liv jeg sier at jeg nøt søndagen i Lillehammer? Ja, det er visst det. Vi gikk en tur til Maihaugen (femte gang:)), men denne gangen var det mye spennende som foregikk. De feiret Astrid Lindgren i anledning Pippis 70 årsdagen.  Det var tingleting slik Pippi ville gjort det, det var moro på Saltkråkan (Britt Ida er så glad i Vi på Saltkrakan), det var eventyrlesning (Mio min Mio) i skogen, Pippis muskelstyrke og fantasi mm. Gøy!

Tenk at et par år siden hadde jeg aldri trodd at jeg skal på en familiedag. På en søndag. Sammen med barnet. Sammen med mitt barn. Noen ganger tror jeg fortsatt ikke på det at jeg er blitt mor og nyter rollen sånn ca 97% av tiden. 

Før vi gikk hjem, hentet vi "litt" syrin til butikken. Det ble så fint. 

I dag var  det virkelig en  fin dag. Jeg og Britt Ida spiste vafler med rømme og jordbær syltetøy som ekte nordmenn og koste oss. Hadde Marek også vært med oss hadde det vært en av de dagene når farbror Melker hadde sagt "Denna dagen. Ett liv."
















1 comment: