Monday, June 18, 2012

Great success!


Norra bürokraatiaga olen ma "parim sõber" olnud juba viimased 1,5 aastat ja pole vist seadust, ettekirjutust, reeglit, mida ma poleks läbi närida püüdnud. Ega ka ametit, mida ma poleks läbi helistanud. Täna oli lõpuks ometi see päev kui ma jõudsin uuele levelile. Ma sain tellitud esimese bygg- id (isikut tõendava dokumendi, mille alusel tohib Norras objektile minna)! 
Protseduur kaardi saamiseks on muidugi tõeline tuleproov ja paneb närvid ning kannatlikkuse korralikult proovile. 
1. On vaja registreerida ettevõte äriregistris (vahet pole kas filiaal, tütarettevõte või läbi kohaliku esindaja); 
2. On vaja ooooooooodata registrinumbrit; 
3. Saata maksukaarditaotlus ja töötajate andmed Välismaalaste Maksuametisse; 
4. Ooooooooooooodata kuni töötajale antakse norra id-number; 
(Kui vahepeal juhtub ka streik olema, tuleb varuda ekstrakannatust)
5. Kuna ootamine muutub juba väljakannatamatuks, tuleb teha tuhat kõne. St et muidugi valid sa enda arvates kohe õige ameti, kuid otseloomulikult suunatakse sind kogu aeg kuhugi edasi. Sest otseloomulikult oled sa püüdlustest hoolimata valinud vale ameti numbri; 
6. Lõpuks saabub kauaoodatud id-number
7. Logid end byggekort.no lehele ja loodad, et kõik läheb ludinal, aga ei...
8. Enne kaardi tellimist on vaja tellida "kaardi-tellija" ID;
9. Ootad jälle. 
10. 4-6 tunni pärast laekub meiliaadressile oodatud tellija-ID; 
11. Tellid kaardi. 
12. Väidetavalt tuleb nüüd oodata veel 2-4 tööpäeva, et kaart kohale jõuaks. 

Kõigest poolteist kuud helistamist, kirjutamist, taotlemist ja ootamist ning tehtud ta ongi! Esimene byggekort on tellitud! Kõigest kuus tükki on veel jäänud. Oleks ju olnud liiast oodata, et kõigi kuue töötaja ID-numbrid oleksid tulnud ühe ja sama kirjaga. See oleks olnud liiga lihtne. Aga pole hullu. Ma ootan. Ma olen sellega harjunud;)


No comments:

Post a Comment